Sunday, May 20, 2012

hijab class

Salam readers

alrite so sekarang harini nak citer pasal pergi kelas teknik2 melilit tudung dengan jayanya atau kalau nak lebih glemer dan retis, hijab class.

ramai yang tanya mana gambar di ambil sebab tetiba aritu gambar ala2 retis banyak diupload oleh ammakun dan elya di fesbuk.
so ha meh sini nak citer :D

sebagai seorang penganggur, masa banyak diluang dengan memikirkan perkara yang kengkadang aku sendiri pun tak sangka otak ini dapat fikir.
hebat sungguh.
so pada suatu malam, aku pun click sana click sini..
aku pun terjuma satu iklan. ye iklan ini. ha sila click lah utk tahu apakah iklan tersebut (Link)
so aku pun mengajak ammakun husna dan elya utk ke sini sebab mereka ni antara kawan2 aku yang hijabnista bebeh. (haha!)
dan mereka pun bersetuju utk pergi ke sana.

sepanjang malam juga lah berfikir nak pakai baju agar taknak kalah dengan retis2 yang bakal dijumpa keesokan harinya.hik hik.
ayat biasa perempuan 'mak,saya takde baju nak pakai esok.ish sedihnyeww'..
padahal baju penuh satu almari.
ish apa ke panjang nya melalut.

so kedai ni terletak kat erm tak tau lah seksyen berapa, tapi on the way nak pergi padang jawa berdekatan dengan JPJ.
baju2 kat butik ni agak awesome dan retis2 belaka.
mungkin next time boleh bawak ibu ke sini bila beliau akhirnya percaya bahwe baju yang satu almari itu boleh diklasifikasikan sebagai 'tiada baju utk dipakai lagi'

banyak teknik pakai hijab yang kami belajar.
cara2 pakai ni banyak kat youtube.tapi ini la 1st time aku try pakai dan tengok sesuai tak dengan muka aku.
dan disebabkan pergi secara berjemaah dengan kawan2 yg memang fun sejak dari sekolah, semua benda pun jadi fun dan interesting.
oh lupa nak bagitau. apa yg paling membuatkan aku nak pergi hijab class ni sebab dapat tudung free.
haha!dasar materialistik punya intan.

alrite so jom tengok gambar yoohoo!

mereka yang datang agak ramai

so gambar2 di bawah antara teknik lilitan halilintar yang kami belajar.

ini lilitan ala2 diana amir punya cara. tapi agak leper ye di bahagian hadapan.haha. oh tudung free!

cara ala turban. ya habibi ya maulana

3 sekawan ya habibi ya maulana

gambar paling favorite! :)

lilitan yang elya pakai tu yang last kami belajar.look good on elya!

bila dah habis belajar lilit sana lilit sini..
maka kami pun berangkat pulang. tapi sebelum pulang macam biasa la..
snap2 gambar dulu posing sana sini aww aww


me with amma husna

owner butik, farrah

us with owner, nurul

ammakun husna (left) and elya (right)

then lepas tu kami lepak2 dan berkongsi cerita terbaru masing2..
happy ^_^

balik rumah tunjuk gambar2 ni and gambar2 lain time hangout dengan ahcak, ahtin dan ahnek dulu2 (sebab gambar dalam 1 folder.hikss)
ibu cakap 'dulu semua pakai baju sekolah..sekarang dah anak2 dara semua.cepat betul masa berlalu..'

ish tersipu kiteww.

alrite till next post.
daaaa!

No comments: