Saturday, February 05, 2011

minggu pertama - kepala batas,pulau pinang

salam readers..

okeyh arini dah hari sabtu..
so dah tamat la seminggu di sini!
sangat cepat,bukan?woohooo~

sepanjang seminggu dok kat hspital ni load kerja biasa2 je..
erm..bukan biasa2..tp luar biasa senang lenang dok sini..
balik je kerja boleh tengok tv smpai tengah malam baru masuk tidur tanpa rasa bersalah..
kalau praktikal2 yang sebelum ni jangan harap lah..
balik kerja,basuh uniform semua pastu dah start baca buku utk esok pulak..
kadang-kadang baca smpai tertidur depan buku.
okeyh itu tipu.

okeyh citer pasal makanan..
kalau dah datang pulau pinang haruslah makan nasi kandar,bukan?
yessa...hari pertama kita pekena nasi kandaq utk lunch!

nasi kandar.

pastu utk hari-hari yang berikutnya aku dah kelaparan so terlupa nak snap gmbr mknan tersebut..
kehkehkeh

bersama dengan student acms.

kemudian...
pada hari khamis yang lepas..
sempena cuti tahun baru cina..
kak siti aka tuan rumah yang aku tengah duduk kat sini..
bawa aku pi kenduri kat alor setar..
hee aku pasal mknan semua layan,kan..?
so ada apa yang menarik di sana?
ttett no comment!kehkehkeh..
x bleh comment apa2 kang nnt ramai yang butthurt dengan aku plak kat blog ni :p

selamat datang ke kedah darul aman.

istana anak bukit.

anak kepada kL tower, menara alor setar..


pekan rabu..

memula kami plan nak naik menara alor star tu..
bleh tengok satu malaysia.
ceceh.pentipu.tengok satu alor setar,mungkin.
tapi tutup plak..biasa la..kita kan satu malaysia..
cuti CNY orang melayu harus lah cuti jua kan?
nak melawat kawan2 kita sambut CNY la kan? pffffttt
so cancel la plan nak naik atas tu..
pastu kami ke pekan rabu & shopping complex apa ntah nama dia yang berhampiran situ...
urm..barang2 yang dijual kat pekan rabu tu lebih kurang cam kat pasar siti khadijah..

dalam pekan rabu.

arked.

then bila dah abis ronda2 alor star..
kami ke sungai petani pula..
p tesco makan kfc pastu pegi the store plak teman kak siti shopping shopping..
ehem..teman sahaja,wokeyh..

the store, sungai petani.

dah abis semua tu..
kami pon pulang lah ke pangkal jalan..
abis cter..

daaaa~

p/s : rasa nak update lagi satu entry jap lagi :p

4 comments:

iLiAiSyAhkaDir said...

syok kan dok utara? ala, patot nya.. kalo dadtang kedah, kene la makan char kueh teow.. tp kat penang ada gak.. ari uh aku makan kat penang en.. sedap kot babe!!

cuba hang try..
amboi2..makan nasi kandar?? ingt kat pradeep ke?? hahaha

Cik Kyla said...

wahh... intan bejalan sakan...
haha... bgus2 ade jgk ingat blik ke pangkal jln ye :D

intan said...

ili : char kuey teow fames kat penang island tu..
aku bahagian penang yg bukan island..
tp xpe..nnt aku p island aku try..
bhahahaha apakah plak nasi kandar teringat pradeep!
kakakakaakak

intan said...

kyla :
hahaha yeap betul tu ;)