Sunday, February 20, 2011

minggu ketiga di kepala batas..makan 3x ganda

salam readers..

pada hari jumaat, jam 4.30 petang..
telefon bimbit ku berbunyi..ttutt ttutt..ttutt ttuutt...
message yang ringkas.. "puan sri abis kerja pukul berapa?"
oh..puan sri corry rupanya yang mengetextan aku..
so plan punya plan..
keluar lah kami bertiga..aku,puan sri sonia,& puan sri corry..
kami bertiga ni berkenalan pada suatu masa dahulu zaman muda mudi tatkala aku berpraktikal di kelantan..
diorang ni student acms..
kampus acms ni kat kepala batas ni ha je...
so di kesempatan ini kami pon berjumpa dan bergembira serta beriang ria kerana makan ada orang belanja..
kihkihkihkihkih..
tq sonia!tq corry!
nnt bila anda berdua duduk kL lama sket text puan sri ye..kita p jalan2 sama lagi :p

bersama puan sri corry

bersama puan sri sonia

habis cerita tentang jumaat punya malam..
skang cerita pasal hari sabtu pula..

sepatutnya pergi beronda-ronda di island dengan imbran..
tp last2 tak jadi sebab imbran x dapat cari kereta & dia xnak naik bas..
so aku pon saja2 je call hafiz atau nama manjanya tansri apis utk ajak teman..
dengan begitu senang lenang beliau menfree kan dirinya sendiri untuk menjadi pemandu pelancong aku ke island..
well..apis ni pon student acms..geng corry & sonia..kami kenal di kelantan juga masa sama2 praktikal dulu..
tp sayangnya sonia & corry tak dapat sama2 ikut kami p island sebab dorang terpaksa ke taiping sebab diorang berpraktikal di hospital taiping start next week..

so..kami bertemu di station bas di pagi hari..
naik bas dari bertam ke jetty..then naik jetty ke island..

tadaaa..ni lah tansri apis

okeyh firstly..korang perasan tak yang mulut apis ni lebar?
korang tau tak kenapa mulut dia lebar?
yessaa!tepat!sebab dia kuat bercakap!
kuat bercakap tidak lah bererti bercakap dengan nada yang kuat..
oh tidak tidak..
heee..manusia ini adalah manusia yang paling suka bercakap..
pot pet pot pet..pot lagi..pet lagi..
seharian dengan dia ni memang mulut aku tak berenti gelak..
ada je cerita yang di ceritanya..
nampak kambing cerita pasal kambing..
nampak lembu cerita pasal lembu..
nampak kereta cerita pasal kereta..
nampak perempuan cantik cerita pasal intan syerlina..
oh sudah terang lagi bersuluh pernyataan terakhir itu intan menipu..

sampai je di jetty..
tansri bertanya.. "ok..memula intan nak pergi mana..?"
dengan tenang aku menjawab.. "makan"
ye.ringkas dan padat jawapan itu..
so tanpa berlengah lagi kami berjalan di tengah panas terik ke restauran kassim mustafa yang kedudukannya tidak lah begitu jauh dengan jetty..

nasi kandar di sini sangat sedap lah!

selain suka bercakap, beliau juga suka berposing.

gendang gendut tali kecapi
kenyang perut amat suka hati

hobi aku hanya ada dua..
1. makan.
2. shopping
3. tido
4. cuci mata
oh baru aku perasan hobi aku ada 4 rupanya..

so untuk melaksanakan hobi yang nombor 2 itu..
apis telah membawa aku ke pasar chowrasta untuk bershopping shopping di situ..
tujuan utama ialah kerana ibu & encik besfren sang asrul mengirim beli jeruk..
jeruk memang sangat murah dan fresh di sini!
errr...
tapi macam biasa la..
aktiviti shopping mesti over seperti yang dirancang..
nampak tudung beli tudung..
nampak t-shirt beli t-shirt..
nampak jejaka kachak?
ha..jangan buat apa2..tengok sahaja..
kihkihkih



setelah semua barang yang dicari dah dapat dan terlebih beli..
kami pon menyusuri jalan sehingga lah ke komtar..
di sini kami menunggu bas shuttle yang free utk bersiar2 di sekitar bandar georgetown..

persis berposing di tepi menara pisa.

apalah fungsi nya camera kalau bukan utk berposing,bukan?

next destination..
kami ke muzium pulau pinang pula..
muzium ni sangat cantik..
dan best..!
bayaran rm 1 sahaja..& tak boleh snap gambar di dalam muzium ye..

muzium pulau pinang.

setelah puas kami berduet menyanyikan lagu2 p.ramlee dan saloma..
(sebab skang muzium sedang buat pameran special tentang musician yang terkemuka di pulau pinang)
kami bergegas ke padang kota utk menunaikan hobi pertama aku iaitu makan.
yesssaaa..
kalini aku makan pasembor & cendol..
makan tepi laut lagi..baik punya..~

ini nama dia pasembor.

ini pula cendol.bukan barbie doll,kata apis.

sorang muka jujur sedang makan, sorang lagi muka penuh kepuraan cover2 nak makan.kihkihkih

disebabkan perut kami masih 1/4 penuh makan nasi kandar tadi..
kitorang kongsi2 makan pasembor..
aww awww motif nak gtau kat blog?
konon so shweet la tuh?
bhahaha!
-jangan sakitpunggung kawan2-

ok dah abis citer..

daaa~

pasni buat entry pasal kak siti plak ^_^
ha..suka lettew..

p/s : cepat lah sabtu..saya rindukan ibu saya T_T

9 comments:

una said...

haha..mcm ku tahu mana dtg sakitpunggung tu?
:D

intan2...

intan said...

di mana?
siapa?
hahahaha

amma kun,saya tidak pernah menulis apa2 kaitan utk orang yang bukan kawan saya lagi..

jadi sendiri terasa,jangan nak marah orang lain pulak kan?

Ullyana zaidy said...

asek jln je!!!
hahhaha...jeles2...
i kat cni gigih wat keje...
demnnnnnnnnnn!! :D
wakakaka!!!!

intan said...

cik yana :
hahahaha..aww aww!nyah jangan jeles!!
kihkihkihkihkih

TAYAR PANCIT said...

hai awak :) saya da join awak :)
http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/dari-manchester-ucapan-terima-kasih.html

Sr. adda said...

wuhu...jalan ag! heheheh...dah...dah..balek selangor! heeh ;)

intan said...

adda :
hahaha..balik dah..nnt intan update entry baru lagi ye ;)

nukilanaffiza... said...

hai cik intan..selamat berkenalan..saya baru add follower awak...harap n3 akan datang dapat saya komen lagi...insayallah..

intan said...

affiza :
thx sbb follow..! ;)