Tuesday, January 11, 2011

proses pemindahan cik mona ke puan mona

salam readers..

macam dah lama sangat je tak update blog kan..
hee..nak citer la ni kenapa aku dah lama tak update blog..
sebab kawan aku kawin..
so aku sebagai tunjang utama penyebokan pn menyebokkan diri pada kenduri kawin nya..

ouh ini bukan puan mona.tapi ini cik adik manis intan syerlina.

abis kelas hari jumaat tengahari..
tunggu petang sket lepas encik besfren sang asrul abis solat jmaat..
lpas tu kami pon bertemu utk seketika melepaskan rindu rinduan masing2 sebab dah lama tak ketemu..err...ada la dalam sebulan lebih :p
dan seperti biasa..aktiviti mengutuk antara satu sama lain pon berjalan seperti biasa..
kemudian bila sudah sampai shah alam..
cepat2 siap kemas baju mandi manda cantik mantik terus pergi ke rumah mona..
janji dgn mona nak sampai rumah dia pkol 6..tp dah terlajak sampai ke pkol 7 pula..
hee..tapi tidak mengapalah sebab masa aku datang pon cik mona bakal pengantin ni sedang sebok mensusun2 pelaminnya..

hah..punya panjang mukadimah entry kalini..
ok teruskan lah citer eh..
so lepas maghrib tu lepas sorang sorang kawan aku datang..
sementara menunggu mona bersiap siap bersolek solek..
kami di luar pon mngambil kesempatan bertukar tukar gossip..lagi..
dan seperti yg dikatakan oleh kawan2 aku..
aku gila bergambar..pantang hulur camera msti dah sedia buat muka chomel.
ye.muka chomel.ouh perkataan chomel itu sudah semestinya aku yang tambah sendiri.

dia ni berminat dengan hantaran.

bakalan pengantin aka mona ni kawan aku dari sekolah rendah..
aku sekelas dengan dia dari darjah satu smpai ke tingkatan lima..
bapak punya lama kan?
mona pandai pilih tarikh.sebab dia saja taknak nampak kawin muda sangat..
so dia nikah tepat pada umur dia 22 tahun.kakaka
aku?aku baru 21 tahun.maklum lah..ulangtahun kelahiran belum sampai :p

ok pada pukul 9 lebih..
mona pon kluar la dari bilik persalinan dia..
siap dah make-up2 and pakai baju pengantin..
and disebabkan orang2 tua kedua belah pihak pengantin tengah berbincang lagi kat bawah..
kami anak2 dara sunti aww aww di tingkat atas semua mengambil kesempatan snap gambar dengan bakalan puan mona lagi beberapa minit..

tengok aku cuba beraksi manja aww aww

pastu pengantin pn dipanggil oleh orang2 di bawah..
so aku pon kepohchi cepat2 turun dgn ahcak..
saat genting kawan di nikah kan mana boleh dilepaskan ye dak..
lagipon sebagai pengapit pengantin..aku berasa sangat lah harus utk diri sendiri melihat pengantin dinikahkan..
dan sebab lain aku nak tengok sangat ialah... ialah.... ialah....




sebab beberapa bulan sebelum ni mona penah cakap yang pengapit lelaki kachak...





dan single........






aww awww..

fine,intan..
kau ckp camni macam la beliau ni takde fb ko and bleh tau link thus baca blog ko kan..


ok sambung citer..kakakaka
so selamat lah mona dinikah kan dengan sekali lafaz sahaja..
and lepas upacara pernikahan..
ada upacara potong kek harijadi mona pula..
then ada upacara tukar2 baju yg hanya disertai oleh pengantin perempuan,mak andam, aku, ahcak dan photographers sahaja..
ha..gila..pukul 1 lebih baru ahcak diberi kebenaran balik rumah..
menunggu si mona nak abis kan tukar2 baju..tp tu pon x abis..
banyak betul baju ko nak tukar,mona!

yang berbaju biru pakai songkok itu pengantin lelaki..yang berbaju biru tak pakai songkok itu lah beliau yang dimaksudkan..saja nak buat gempak bagi korang tengok sisi belakang dulu..nak tengok rupa dia camne korang kena lah stay tune next next entry :p

cik mona sudah jadi puan mona..

sang bff,ahcak..

bersama puan mona.

suka duduk atas katil pengantin.ehem ehem.

puan mona yang sudah jadi puan pun masih berhasrat nak potong kek harijadi sambil di alunkan lagu hari jadi.cis.

ni persalinan korea..

persalinan jepun pula..


lepas tu aku dah tak larat nak layan si mona tukar2 baju..
aku duduk tengok je..gmbar pon x snap..
heee

so sampai di sini sahaja cerita utk hari pertama..
hari kedua tentang photoshoot bersama pengantin pula..
nnt esok2 aku update plak ye :p



tahniah,mona..
selamat pengantin baru..
semoga kekal ke anak cucu..
cepat2 dapat anak.. ;)

p/s : bulan 3 nnt ada sorang classmate kolej aku nak kawin...and bulan 11 ni classmate sekola masa form3 pula...oh maiii...sekarang trend kawin awal ke?
tapi...bagus la..
hihihihihi

10 comments:

-[miracle]- said...

woaha ! cik intan bila lagi ? :D

intan said...

miracle :
cik intan lambat lagi :p

fyna said...

pgantin comel! u bile lg? t jemput tau! hheeh

tenangsudey said...

wah banyak persalinan jugak ea.. hehe











Jasa Ibu Bapa Dilupakan, Jasa Orang Lain Disanjung

izzati said...

ramai betul kawan-kawan u da kawen na kawen ni nyah. u bila lagi?? ta jelez ke tgok dorg b'pacaran n kawen-kawen nih??? haha(soalan mintak penampo) :P

baju u masa jadi pgapit tu sgt lawa. i loikeee~ tehehe :)
tapi knapa tade?

psgn pngapit u tu! woahoho~ bley tahan kacak bebeh! na kenal boleh?? bhahaha~

intan said...

fyna :
haha memang chomel la..
pengantin muda belia remaja kan.. :p
i pnya lambat lagi..nnt jemput u wokeyh ;)

intan said...

tenangsudey : yeap ;)

intan said...

ati :
aaaa..u memang kan u memang kan!
soalan tu i tak suka kan nyah kan!hmph!
yang tu nanti la i update..
update sket2...ni baru part 1..yg baju masa pengapit tu part 3..heee :p

izzati said...

bhahaha~ cepat cepat ckit update part3. tgn ni da gatai na komen. :P

Ullyana zaidy said...

hehehe..mmg skang trend kawen awl...
cam dulu2...
so bile u nk kawen nyah.i nak jd pengapit bakal asben u..xnk jd pngapit u...wakakakak