Thursday, January 20, 2011

kalau berdua = berdating, makanya bila bertiga = terdating atau bertating?


salam readers..

menurut falsafahwan negara :

dating atau janji temu bermaksud apabila dua insan berlainan jantina berjanji dan bertemu berdua an untuk mengenali antara satu sama lain.selepas bertemu kemungkinan besar akan jatuh hati antara satu sama lain, kemudian akan bercintan cintun.jika cinta yang di bina kukuh,makanya mereka bersama2 akan membina mahligai perkahwinan bersama, dan jika percintaan itu ibarat ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan ribut petir di tengahari, makanya sendu sendan la mereka & macam biasa, lepas 2 minggu break sila la cari gf lain. pastu bila kawin kawan, jangan lupa tayang gf baru kat kami semua.
(Intan Syerlina, 2011)


okeyh cukup la rasanya dengan definisi dating yang penuh dengan emosi itu..
kita berbalik semula kepada motif utama update blog pada kali ini..

pada weekend yang lepas..
aku pergi terdating..atau bertating..
mana satu perkataan yang betul,aku pon tak tahu..
kerana dua perkataan ini hanyalah rekaan ilusi semata mata..

aku keluar bertiga dengan adik & abang aku..
hei hei hei..kami bertiga beradik semua ini masih single kamu tahu..
makanya dengan siapa lagi kami mahu menghabiskan masa depan terluang kami pada hujung minggu?
mesti la sesama adik beradik..
well well..
sesiapa ada yang berminat nak jadi kakak ipar atau adik ipar (lelaki sahaja) aku..
boleh la jangan segan comment kat bawah entry ni..
aww aww

okeyh kami bertiga lelepak kat starbuck plaza masalam, seksyen 9 shah alam..
well..kamu ingat aku ni saja2 nak menghabiskan duit minum minum borak borak kat situ ke?
ahh no joke, puhleezz..
kami ke situ sebab selain daripada sebuah guitar..
aku telah berjanji dengan adik aku yang aku akan blanja dia minum2 kat starbuck jika dia dapat keputusan pmr seperti yang dijanjikan..
nah..punya lama nak tunggu abang aku free..
finally ada jugak masa nya..


so dah order minuman, xkan duduk2 saja je kan..
nak cerita tentang fahaman politik masing2 tidak lah aku mahu..
makanya duduk lah kami sambil aku dan abang berbicara tentang hala tuju bola sepak negara dan perkembangan perkempisan pasukan kegemaran kami dua beradik, manU..
oh jangan lah butthurt penyokong lain!
manakala adik pula sangat leka bersnap snap gambar dengan camera yang abang kami bawa ini..
so kebanyakan gambar ini adalah credit kepada :
adik (Link)
abang/along (Link)

yang bertudung warna warni tu depa panggil angah, yang berbaju hijau itu depa panggil along.

angah dan along lagi.

ini pula depa panggil adik gedik.

oh lagi sekali ditekan kan di sini..
jangan lah mencari di mana persamaan kami adik beradik..
memang tiada.berbeza dari segi umur, rupa, fizikal serta mental.
malah handphone yang digunakan juga berbeza jenama dan warnanya.
tidak cukup dengan itu..perkhidmatan talian telefon bimbit juga berbeza.
oh memang pelik mereka bertiga ini.

dari kiri : angah, along, along. adik?no hope.



dua orang di atas ni korang pilih la mana berkenan.pastu gtau aku.aku ejen depa.kakaka

dah puas menatap gambar mereka?
dah cukup.skang biar gambar aku plak memenuhi ruang.



3 reaksi yang berbeza..nice kan! ;)

last sekali..
gambar gedik.


saja nak letak gambar yang sama berulang kali..boleh kan?

-tammat-

p/s : skang aku sedang memakai contact lense colour hijau..urm..nak buat review kat blog ke tak ye?

16 comments:

DIRIKU said...

kehkehkehkeh..hothothot...:D

Imzainieyzulkipli said...

sedap btl lepak kt starbuck

niesz said...

yummy!da licin da..hehe..niesz nye xde? :P

Izzati said...

promotion kah?? bhahaha XD

eyhh ehh along single ehh?? 0_o'?

promote skali tiga-tiga la snggg~

na nangisgelakgulingguling i baca definisi dating u tu nyah. haha :P

adda said...

ade eh...istilah ter'dating ngn ter'tating? asyik dating ngn adik beradik jek...ble nak dating ngn bf cik intan uit...heeh...
u mmg kaki jln! syokkknyerrrr....sye pon sme tp sye slu b'jln dlm umah je ler ;p

Ullyana zaidy said...

hee.terpikat la dgn mata ijau..heeee :)
makin lama..makin mnyerlah kaler shawl awk..huhueee :) like it

intan said...

yulia : hahaha apa yang hot tu..? :p

intan said...

imzainieyzulkipli :
ha..best kan ^_^

intan said...

niesz :
hihihi..kalau nak meh la sini :p

intan said...

ati :
along single dah..hihihi
agagagaga definisi dating tu bukan aku yang buat...
tapi falsafahwan negara yang cakap..
lololol

intan said...

adda :
hahaha nak dating dgn bf?
aww aww lambat lagi la,adda.. :p

intan said...

cik yana :
best kan mata ijau kan?
hihihi
ala saja je pakai shawl warna warni :p

alinac lover said...

syok kuar adik bradik je kan

intan said...

alinac :
yeap ;)

Myra Arshad (: said...

eh2. y ur adik seem familiar yeah ? :)

intan said...

myra : dia blogger gak..
awak pernah p blog dia kot sebelum ni..