Tuesday, January 25, 2011

aktiviti tengah malam : menyahkan header blog blur, 'header' facebook yang awesome

salam readers..

entry harini aku nak fokuskan pada dua perkara iaitu
1. cara untuk menyah-blur kan header baru anda
2. cara untuk membuat 'header' facebook anda

yang header fb ni aku pon xtau apa nak panggil..
ala korang layan je la..
bhahahaha

okie straight to the point..
semalam aku tukar header blog..
tapi bila upload, header blog aku jadi blur..
blur gila macam bila orang rabun spek dia jatuh ke lantai (huh?)
ala sila lah menghayati watak.walaupon dikau tidak rabun.

so kalau korang berhadapan dengan situasi header baru blog korang yang blur..
sila rujuk dua blog ni..
aku dah try..and hell yeah..menjadi ;)
blog miss durian runtuh : (Link)
blog southernspeakers : (Link)

secondly pula..
cara macam mana nak buat 'header' facebook korang pula..
aku dah try pelbagai cara pada malam tadi..
tapi yang paling sesuai lagi mantop untuk aku ialah aku buat guna photoshop..
sonang jo!

so ni link utk buat header fb itu : (Link)

ohhoi damn kenapa blog aku bertukar menjadi sesuatu yang serius..
sebenar eh cter nya camni..
masa tengah dinner dengan adik aku semalam..
tetiba adik tanya
'weiyh angah..ko xnak tukar header blog ke?memalukan sial..'
aku plak jawab
'manada memalukan..chomel gila babeng je aku nengoknya..'
tapi bila adik aku dah mula membebel2 menebarkan hujahnya..
akhirnya aku akur gak..
so apa lagi..bersemangat waja aku menukar header blog..

tapi bila aku dah punya la semangat..
skali bila upload..jadi blurr plak!
huh payoh lajok!nasib baik finally dapat settle gak masalah nya..
so apa lagi..bagi pendapat korang tentang header blog aku yg baru ni..
simple je aku buat...sebab...urm ntah la..tetiba rasa nak header yang simple :p
btw nama blog aku pon dah tukar..
dari iNi iNtan syerliNa kepada intan tulisan berillustrasi..
ceceh!koya.
bhahahaha

header lama.ala ala gedik gitu.

header baru yang lebih simple

next.
disebabkan masa dinner aku gatal p minum kopi sejuk..
so malam tu aku x boleh tido..
lepas dah settle kan problem header blog yang blur..
aku dah boring xtau nak buat apa sbb tak boleh tidur..
kopi punya penangan..

so aku dah tukar image facebook aku..
ceceh nak muntah dengar.err.i meant, baca.

aww aww <3

ok dah settle.

saya srowpoke
saya okie!

p/s : malas gila nak baca buku...

8 comments:

❤NazirahMoktar❤ said...

yg facebook tu memg penah buat..memg jadi tpi bile org dok tag2 gambar, terus hilang..kejap je efek die..hahah

intan said...

nazirah :
xpe..remove tag mereka saja ;)

Izzati said...

wuwuuuu~ cantek la header anda skang! hahahaha :P

intan said...

ati :
bkan cantik..tapi cool..
bhahahaha

fyna said...

cntik..header i buruk! menci!

intan said...

fyna :
thx! ;)

najmi^^ said...

nice

intan said...

najmi : thx