Sunday, December 19, 2010

siapa yang tak percaya intan suka shopping mari baca ini..

salam readers..

kalau before ni aku pnya entry pasal bershopping di 4 mall dalam masa 5 jam..
entry : Link
skang aku nak citer pasal pi bershopping di jln masjid india yg memang digemari oleh ramai wanita yang menetap di kawasan lembah klang ini..

pada hari sabtu yakni semalam..
aku, ahtin & mona bershopping shoppingan di jln masjid india,kL..
tujuan utama pegi ke sana sebab si mona ni nak kawin lagi 2 minggu..
kiranya bulan 1 nanti la..
so sebagai seorang bakalan pengantin..
menjadi suatu kewajiban utk meneman bakalan pengapit utk mencari baju di hari berbahagia beliau..
ouh..bukan setakat bakalan pengantin..
malah bakalan pemberi-bunga-telur-diatas-pelamin juga..
siapa lagi orangnya kalau bukan ahtin..

so pagi2 pkol 9 ahtin dah trcongok kat rumah aku..
and janji dgn mona pkol 9.30 dah jadi berlanjutan..
ingatkan mona akan lambat sket coz dari pengiraan aku ni mona akan jalan kaki dari rumah beliau ke ktm dgn kadar seperti sang siput..
tapi sangkaan aku meleset..mona begitu pantas dan tuntas sampai ke ktm..
rupa2nya mona ada kawan yg tumpangkan beliau ke ktm..
kawan yang aku pun tak kenal siapa..
bhahahahahahaha (gelak dengan penuh makna)

sebelah aku ni lah sang mona.bakalan puan mona.

kami bertiga.ahcak takde.orang kaya pegi london.

pastu cam biasa la..
train smpai lambat..brdiri dlm train sesak mesak.
snap gambar mesti sentiasa gigih.


mona belanja pizza hut hasil belian hot ticket beliau yang menjadi bahan sendaan kami sepanjang hari.

cuba beraksi chomel sepanjang hari.gambar yang banyak motif.

so bila sampai je kat jln masjid india tu kami shopping laju laju.
mata meriah meriah walaupon baru beberapa hari lepas aku jalan dgn mek na kat sini..
oleh kerana kami excited dgn kadar yang melampau..
kami terlupa nak snap gmbr ketika membeli baju dengan jayanya..
tak sia sia aku bawak mona ni..
dia ni memang pandai tawar menawar..

kalau aku..
aku : pakcik..kurang la..kasik rm20 je..boleh?
pakcik jual : x bleh.
aku : oh okey..nah rm25..

tapi mona..
mona : pakcik..kasik kurang..rm15 bleh?
pakcik : x bleh..
mona : ala pakcik..bla bla bla bla rm 15 bla bla bla..
pakcik : x bleh x bleh..
mona : bla bla bla bla rm15 bla bla bla bla
mona : bla bla bla bla bla bla bla rm15 bla bla bla bla bla infinity..
pakcik : aiyaaa lu ha amoi..okey okey..kurang rm 20 saja boleh.

see?berkesan aku bwak mona..
haha!

RM13 je satu beg hasil dari tawar menawaran mona!

aku beli yg dorang tengah pegang tu..
and ahtin beli design yg sama tapi kaler coklat..
last2 balik rumah aku jual beg tu kat adik aku coz rasa bersalah beli handbag lagi setelah berlambak2 handbag aku ada kat rumah..
huuu sayuuu

tengok muka excited..tu dalam beg ada baju,tudung,inner,handbag..

nmpak sangat muka cerah berseri tatkala bershopping.huh.cekak tu mona & ahtin punya keja.

next bila dah dapat semua barang2 yang diimpikan..
kami bergerak ke kLcc pula..
sebab sang bakalan pengantin ni teringin sangat nak tengok wayang dgn kawan2 sekola before dia naik pelamin.
apakah! layan~


bergambar di mana mana sahaja!

dah smpai kLcc plan nak tengok citer ngangkung..
tapi bila tnya kat kaunter..tinggal seat yg depan sekali sahaja..
tidak lah kami mahu memeningkan kepala..
nak nonton hantu mak limah tu tunang sang mona kata x best pula..
akhirnya kami nonton citer narnia 3 sahaja..
heee best & mencuci mata.
matlamat utama tercapai!

sedang menyiksa orang di belakang kami utk mensnap kan gambar kami.


and before wayang start..
kami pegi makan dulu..
memula ingat tngah2 diet ni nak makan di subway sahaja.
tapi bila depa kata skang ada burger prosperity kat mcD..
imanku mula goyah dan runtuh berdebuk debuk lalu terus beratur di kaunter mcD tanpa bersalah.


makan 3 orang cam makan 13 orang.


lepas dah siap2 makan dah siap2 tengok wayang dah siap2 cuci mata tengok pelakon narnia yang sangat hensem..
kami pon berangkat pulang ke rumah masing2..


okeyh makanya tamat la pengembaraan mencari baju pengapit pada hari ini..
heee tak sabar plak nak nunggu sang mona berkawin..
3 hari berkampung kat rumah dia.. ;D

well..
mona pon dah update blog dia pasal pi bershopping2..
blog mona : Link
thx atas jasa baik sang mona kerana sudi menghulurkan camera beliau utk kami bergaya gaya di lensa nya.

p/s : ada bnyak benda dlm otak aku nak update ni!!!

16 comments:

♥ cik mija ♥ said...

bestnya shopping

intan said...

cik mija : yeap! ;)

Ullyana zaidy said...

feewiitt..jeles okies..u asek suping2!!hahaha

intan said...

klong :
shopping2 duit pun habis2 la..
hahahaha
well..ni 1 kebaikan single girl..
bleh p mana2 tanpa sapa nak larang ;D
bebas ku berlari~ (kata tomok)
kakakaka

adda said...

mak aiii...x abis2 shopping gak??? bli la tuk kite 1 intan oiii...

intan said...

adda : hehehe
xkan abis shopping pnya..hihihi
meh la shopping sesama.. ;p

edaolala said...

sedapnyaa mcd tuhh ! hehehe. btw, saya pun kaki shopping. boleh laaa join sekaki nampaknyaa :D hehehehe

intan said...

edaolala : yeahh satu geng lagi! ^_^

KizZ said...

aishhh...memang gile shopping nih..leh di panggil shoppaholic okay..kiz kdg2 je shoppaholic..hehe..

jom sini,
www.kizgarden.blogspot.com

intan said...

kizz :
yeap..intan mmg shoppaholic :p

izzati said...

banyak nye shopping nyah oii~ jelez ni tauu. huhu

Ullyana zaidy said...

hahahah :P
amboi..wet abes ke?nmpk cm xabes je.sbb asek suping..hehehe

intan said...

ati : hehehe..jangan la jelous nyah ;P

intan said...

klong : pasni dlm tempoh masa terdekat xde shopping dah..betul2 dah abis dah..hihihihi

iedchan said...

let me guess...gambar 1st tu komuter shah alam kan.hehehe

intan said...

iedchan :
yeap..shah alam tanah tumpahnya darahku ;p