Friday, December 03, 2010

lagu-lagu untuk mereka yang putus cinta edisi malaysia


salam readers.

haih.
putus cinta...
ramai sangat ke rakyat 1Malaysia yang putus cinta skang ni..?
tengok ni buktinya..

satu

dua

google membuktikannya!

dan lagi.

hampir setiap hari aku katakan..
mesti ada keywords lagu putus cinta dlm blog aku..
apakah?apakah?
kenapa ramai sangat putus cinta nih?
huuuuuuuuuuu (dalam nada pura2 sayu)

ok makanya kerana atas prmintaan ramai..
aku buat lagi 1 entry ini..tapi..
hanya lagu2 dari malaysia saja.diulangi.lagu dari malaysia.

entry dahulu zaman aku baru bersukahati patah hati:

yeah sapot la industri hiburan tanah air kita walaupon kita sedang frust menonggeng tertonggeng tonggeng.

makanya!
yang pertamanya!
eh salah..x boleh terlalu excited..
ok readers..mari kita sama2 padamkan lampu..
bawa lappy anda ke satu penjuru bilik..
pasangkan earphone anda..
sediakan sekotak tisu di sisi anda..
wlaupon anda tidak dalam mood sedih kerana berpisah seperti saya..
kita cuba la menghayati mood ini..

dengarkan lagu-lagu nya..

1. OST lagenda budak setan, Hilangnya cintamu
link

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

huuu...sayu... T__T

2. Cinta terakhir - aiman
link

Mungkin kita kan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan

ok lagu ke 2 ni disarankan oleh pembaca tegar blog ini.. Cik Yana
aku dah kata dgn dia..lagu ni cam tiada unsur2 cam perpisahan je..
but lagu ni bukan ke utk kapel2 supaya mereka berserah pada jodoh mereka?
tapi Cik Yana kata ada la sket2 ke arah perpisahan..
thus lagu ni pon kan mendayu2..
makanya..kita layankan lah sahaja permintaan CIk Yana ini..huuuahuuua (ketawa dalam sendu)

3. bukan ku tak sudi - iklim
link

Ku anggapkan semalam
Satu kenangan yang suram
Bila cinta kita
Putus di jalan

Ku harapkan impian
Menjadi kenyataan
Namun aku kecewa

ok utk peminat lagu otai..
mari lah aku cadangkan lagu ini utk korang yang sedang sayu sayu an itu..

4. Faizal tahir - bencinta
link

Benarkan ku 'tuk berbicara...
Bicara terus ke hati mu.. Hati mu..
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu
Berikanlah waktu
Untuk aku, untuk kamu

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku
Mahu kau tahu
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu
Tentang mati kamu
Aku tahu
Engkau tahu apa yang mata ku tahu
Apa yang kau tunggu
Mahu aku buka pintu?

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Sedang aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci... Kamu
Ku cinta... Kamu

bhahahahuuuu (ketawa dalam sendu lagi)
sungguh tak adil..lyric lain aku letak sket je..
yg ni aku letak semua..
well.. an ex is called an ex because it's an EXample of who you should not go again for the future,right..
so kenapa nak bersedih?
well..chill..tuhan dah selamatkan kamu dari bala bencana..
bersyukur saja la..x perlu diratapi perpisahan itu wokeyh sayang ;)
-ni semua dari pengalaman aku la..heee-

ok last but not least..

4. sabhi saddi - nadiku
link

Nadiku bagaikan berlagu
Nantimu hentikan apa berlaku padamu
Yang ku temu
Hadirmu sambutlah damba dakapanku

lagu ni xde kena mengena dgn perpisahan..
aku letak lagu ni kat sini sebab sabhi saddi ni ensem..
tu je.yeah,itu sahaja.sekian.
bhahahahaha

ok la kawan2..
sampai di sini sahaja entry lagu perpisahan sendu sendan kita..
semoga ceria selalu..
daaaa~

p/s : lagi aku plan elok2 prjalanan aku supaya tak terserempak ko,lagi aku terjumpa ko.babi betul.

8 comments:

Ullyana zaidy said...

hahahah...
perli2!!!!amboi,..,.

cik intan..ade lg la..sixth sense..sume lgu sedih2 tao...die msia gak..xindon..hehehe

:)
maceh2!!!layannnn je...hehe

intan said...

cik Yana :
bhahahahaha..
xmo xmo..penyanyi dia bukan org msia kan?ngeeee out out!

cahaya kekuatanku said...

mak aih..banyak ny lagu...lalalalaa~

intan said...

ati :
hahaha..gigih x aku mncarinya..? :p

-Si Riang-Riang- said...

tak nak terserempak saper? sape vavi ? saper ? saper????????????????????? ;p

intan said...

cik RR :
heeeee agagagaga :D

Anonymous said...

aku nampak perkataan babi disituu. hahahaa. -mizah panass.

intan said...

ahcak : bhahahahahaha
penipu penipu penipu!