Monday, December 13, 2010

jom mandi!

salam readers..

saudara saudari pembaca blog sekalian..
entry ni adalah perihal tentang memandi kan sang kucing saya yang bernama bunga.
tiada unsur2 permandian sang lelaki,sang perempuan, dan sang lelaki perempuan di sini.
maaf kerana mengecewakan kalian semua.

kerana sang kucing yang diberi nama bunga ini berbulu lebat..
beliau ni senang busuk..
(bhahahaha..aku nak gelak la..bhahahaha..bulu lebat = senang busuk)
okeh stop berfikiran 18sx ye intan..

mari kita teruskan cerita..
oleh kerana beliau sudah busuk..
aku telah mengambil keputusan utk memandi kan dia..
ceceh cerita punya gempak..padahal memang tiap weekend tugas aku mandikan dia..
heeee

okey..

cara memandikan kucing:

1. mula2..kita mesti lah mencari kucing itu sehingga dapat..
kalau x dapat cari kucing tersebut..bagaimanakah kita mahu mandikan beliau?
cara memanggil kucing itu sangat simple..
kita hanya perlu berpakaian cantik2, bersuara manja dan mesra sambil memanggil "bunga..bunga..bunga kat mana..?"

ha..buat muka camni ye,kawan2..

kemudian..bila kita dah buat suara2 manja begini..
sang kucing akan tergoda lalu akan memunculkan diri mereka..


ha..tengok.. dah jumpa dah..amboi kemain tido atas katil makpak aku..

2. Selepas dah dapat tangkap sang kucing..kita masukkan dia ke dalam bilik air..
sediakan shampoo, berus, tuala & sebaldi air suam2 kuku..
aku gunakan shampoo ni supaya sang bunga bebas dari kutu dan kutukan.

ini utk haiwan ye.diulangi.haiwan sahaja.

3. kita mandi kan dia!yeay!
-maap gambar tiada kerana penulis sedang leka lagi khusyuk dan tawaduk memandikan sang bunga-

4. Lap badan sang kucing sehingga kering..
pastu kalau x bleh kering gak..lantak pi hang la kucing..
biarkan beliau membersihkan badan beliau sndiri dgn jayanya..


lepas dah mandi..terus jadi kurus.hahaha

noni pon sebok nak jilatkan :p

5. settle! lepas mandi mesti sang bunga dan kucing2 di luar sana akan tidur dengan jayanya..
rasa sedap badan kot lepas mandi.. (teori mak aku)

lihatlah muka sang bunga.sudah bersih lagi suci.

eh berpaling pula.

bulu semua sudah kering ;)

makanya sampai di sini sahaja entry pada kali ini.
jangan busuk2 lagi! ;)

p/s : jadual full minggu ni!

14 comments:

Lyana MK said...

suke gak ngan kucing!! mereka comel kan!! ;))

intan said...

yeap..
sangat chomel ;)

ayaa alyy said...

kucingg ayaa sgtt sukaa mandii.hehe

Ullyana zaidy said...

yey..akhirnya..kucing da dimandukan oleh tuan nya..lalalala :P

letak la riben kat bunga tuh..kasi die pkai topi+reben cm tuan die..wewiittt

cahaya kekuatanku said...

haha. nsib bek la kucin kt umah i ade 2 ekor je nyah, tu pn i mlas na mandikn dy. huahaha~

(bulu lebat = senang busuk)
AHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA~

intan said...

ayaa : nnt suruh kucing ayaa nasihatkan bunga supaya jangan takut mandi ;)

intan said...

kaklong :
dimandukan ye..
kekekekekekekeke
aritu dah letak riben dah kat ekor dia..pastu baru nak ambik gambar,dia dah campak reben tu ;P

intan said...

ati :
kalau mereka BERbulu lebat,cepat la mandikan..
nanti dia busuk..bhahahahaha

budak kampung said...

saye ade 3 ekor kt umah...baunye ya tuhan...kene mndikan....semakin lebat semakin busuk huhuhu...mcm org gak ye...harap maklom keh3

intan said...

budak kampung :
hahaha..yeah..makanya cepat2 la mandikan mereka semua :D

Heidi Shafiq said...

meh dtg umah aku tlg mandikan kucing aku.. nt aku upah ko sugus.. nak?

intan said...

heidi :
sugus?bhahaha..sory..tuan pnya tanah sedang berdiet :p

sri juju said...

wah ! same laa bulu die ngn kcing sri :DDDDD

intan said...

sri juju :
bleh kawan ;p