Wednesday, December 08, 2010

alahai..tayar pancit pula..

salam readers..

baru je dua tiga hari lepas aku berdiskusi dengan teman baik,encik asrul yang juga merangkap pemandu ke-4 kereta aku..
errr..i meant..kereta mak aku..
aku menasihati beliau supaya menunaikan tanggungjawab beliau terhadap kereta itu dengan mengisi angin pada tayar2 kereta itu..
(hee..actually sebab aku x reti buat sndiri)

tapi dengan riak lagi bongkak..
beliau mengatakan tiada masa hendak melayan kerenah kereta tersebut bersama anak tuan kereta itu,iaitu aku kerana beliau begitu bz dengan tugasnya sebagai chef pelatih di hotel yang memang sengaja penulis tidak mahu sebutkan di sini.

malang tidak berbau..
begitu juga dengan tayar yang pancit..
pagi tadi masa dalam perjalanan nak pi rumah nenek..
tetiba ibu ckp nak singgah beli bungkus abc kat seksyen2 dulu..
lepas dah beli apa jadah semua..kami berangkat la kerumah nenek..
masa kereta sedang menaiki bukit...keta yang dipandu..oleh ibu (heee) tetiba rasa cam berat je nak naik..terkedek2 cam siput...
pastu aku yang mula menunjukkan kepandaian pon berkata.. "ibu masuk gear 5 kot ni..tu yg x bleh nak naik ni.." cewah..bhahahaha
then terus mak aku tukar gear dan berkata.. "eh ni btul la ni gear 3.."
sejurus selepas itu kami terdengar bunyi kelepak kelepuk kelepak kelepuk..
bunyi nya seperti apabila sang langsuir sedang menumpang di bonet kereta anda..
bhahahahahaha.. (bunyi langsuir)

okey itu penglipur lara.
kita terus kan cerita..

makanya kami berfikir2 dimanakah kedai tayar yang paling berdekatan dgn lokasi kami berada..
makanya lagi, kami memilih kedai tayar di seksyen 17,shah alam adalah lokasi yang paling dekat..


kemudian ibu park kereta depan kedai tu..
ibu kata.. "angah dok dlm keta..biar ibu je yg pi ckp dgn org repair tayar tu.."
sebagai anak yang patuh lagi tawadduk..
aku menurut arahan dengan jayanya..
duduk diam2..xde lompat2..

pastu tetiba ini orang repair datang bawak jeck yang aku pon xtau cmne nak eja..
terus menjeck kan kereta tu sambil membiarkan aku terumbang ambing sendirian di dalam kereta..



itu emak saya.

tayar sudah tiada lagi.

tengok ada orang kepohchi dalam kereta.

sungguh tidak menunjukkan kematangan gadis berusia 21thn.

sudah mulai bohsan duduk di dalam kereta yang senget sebelah.

engkau di luar aku di dalam.

well..
kalau naik kereta dgn mak aku mmg dia yang nak drive..
parent aku memang x pernah percaya akan keupayaan aku drive kereta wlaupon aku dah 2 tahun ada lesen penuh..
diorang bagi drive area2 shah alam je..tu pon area2 rumah dan pusat bandar je..
shah alam yang area kampung jawa,etc tu harapan la depa nak bagi..
tapi sebagai anak yang kadang2 (kadang2 sahaja ye) memang tak pernah dengar cakap mak pak..
aku selalu meneroka dunia ini secara brsendirian..wah ayat ko..bhahaha
beberapa tahun lepas ckp dgn mak pak, saya akan duduk diam2 di hostel menelaah buku..
tapi sebenarnya tuan punya blog sedang bersuka ria bermain banana boat di port dickson..
bhahahahaha
2 hari lepas pula cakap dgn mak mahu makan abc di seksyen 2 sahaja bersama ahtin.
tapi perjalanan terlajak pula sampai ke jalan kebun. dah la modal tol & minyak pakai duit mak lagi..bhahahaha
bad,intan..bad..

tapi bila makpak aku tau dia x marah..
dia kata ha..boleh pon drive smpai sana..
huh tau pon..slama ni aku dok ckp aku bleh depa xnak prcaya..
aku pi sndiri baru depa prcaya..
lepas ni nak bwak keta senyap2 pi kL pulak..
bhahahahahaha
-ok aku xnak ada anak berperangai macam ini kelak-

eh panjang pula ceritanya..
dah la..
nak tido..esok ada kelas..
daaaa

p/s : kesimpulannya,intan memang susah dikawal.bhahahahaha

8 comments:

Ullyana zaidy said...

alololo...
pnacit la ke tayar..
pe kate...tym cuti p blaja cara nak repair tayar tuh ..hehe

intan said...

klong : bhahaha..xde sapa nak ajar la..kekeke

-Si Riang-Riang- said...

kih3.. cumel la budak dalam kete tue :D

intan said...

cik RR : tq ^_^ hihihi

FATIN NABILAH said...

anak yang baik ye ..

sayang said...

ya rabbi!!
delete ah gambar tu!!
eyuuuuuuuuu

intan said...

ahtin : yesss...anak yang baik!

intan said...

syg : dunwan!bhahahaha