Sunday, November 07, 2010

bawang shampoo review

salam readers..

pada suatu hari..
seorang puteri yang bernama puteri cintakasih intan telah membeli satu shampoo magic dengan harapan untuk mengatasi masalah rambut gugur nya..
oleh kerana shampoo ini adalah shampoo magic..
hasil nya sangat memberangsangkan..
rambut beliau tidak lagi gugur malah tumbuh dengan selebat lebat nya..
sejak hari itu..puteri cintakasih intan telah menukar namanya menjadi puteri rapunzel..
sekian.tamat.


maafkan sy rakan2 kerana merepek..
skg mari sini aku nak cerita citer yang betul2 punya..heee...
pada suatu masa dahulu aku pnah post entry pasal beli shampoo ba wang..

ni entry nya : http://intansyerlina.blogspot.com/2010/08/mata-kaler-greyok-x-part-ii.html

ni la shampoo nya

so..dah abis dah la shampoo ni aku guna dlm masa 2+ bulan ni..
skang aku nak kongsi dgn kawan2 hasil yang aku dapat lepas dah guna shampoo ni..

1. memula aku rasa bau shampoo ni pelik..cam bau time tengah tumis cili masa nak buat sambal udang..hahaha! tapi bila dah lama2 guna & dah biasa guna, bila lepas guna conditioner tu aku rasa bau dia not bad la..wangi gak kadang2.. (kadang2 je la)

2. rambut still gugur..tapi dalam kadar normal..kan ada research ckp lebih kurang 30-120 helai rambut akan gugur setiap hari..so lepas 2 bulan ni aku rasa bilangan rambut aku yg gugur hanya la di tahap yg normal..x macam dulu..rasanya cam lebih dari tu je yg gugur.. (x sia-sia aku abis duit blanja seminggu beli produk ko encik on ion ba wang)

3. shampoo ni pekat..so bleh guna lama la gak..xde la tiap bulan nak beli shampoo..ye dak..?

4. sebab aku dah biasa guna conditioner dari dulu, aku rasa cam x best kalo pkai shampoo ni xde conditioner..at least seminggu mesti skali la (kalo dah malas sangat)..so conditioner pon dah RM17+..shampoo pon botol yg biasa tu RM17+..agak tenat la kondisi duit mingguan kalo shampoo dah abis ;(

5. dah xde apa dah aku nak kata..hehehe

so makanya..
aritu kan aku beli shampoo yang utk kurangkan rambut gugur kan..
memandangkan keguguran rambut dah kurang..
skang aku beli yang utk kuatkan & lebatkan rambut pulak..
hope berkesan la shampoo ni..
boleh jadi cam puteri cintakasih intan tu..
hahaha!

ni la packing dia..

aku nak sarankan kat encik on ion ba wang ni supaya dia kreatifkan la packing nya..sama je..bagi la rupa menarik sket..penting tu...

so apakah fungsi aku tulis review ni?
utk korang baca..manatau bermanfaat utk korang..
cam aku..aku slalu akan baca review tentang satu2 produk yg aku nak beli di blog2 dan forum2 dulu..
baru la aku tau kesan dia elok ke tak..
camtu boleh elakkan pembaziran..betul tak?
so aku harap review ni ada bagi sdkikit sbanyak manfaat kpd korang
wink wink ^_^

makanya lagi..
duit blanja aku utk minggu ni yang ayah baru je kasik dah nak abis..
sbb dah beli shampoo & contact lense baru
hahaha!sempat lagi tu beli lense walaupon sudah pokai..

sebagai akibatnya..
duit aku minggu ni hanya cukup utk membeli sekeping tosai bernilai rm1 selama 7 hari..
betul la cakap orang2 tua zaman dahulu kala..
kerana mulut badan binasa..

eh salah pula..
ikut hati,mati..ikut rasa,badan binasa..ikut nafsu,duit belanja abis..


gambar yang tidak memberi sebarang maksud..meletakkan ia di sini kerana berasa janggal apabila menulis entry tanpa menempelkan muka sndiri.. :D :D :D

k la sampai di sini saja..
nak cntnue baca novel..
daaaaa~

novel yang sangat masyukkkk!

10 comments:

Cupid AngLe said...

wahahahhaa...shampoo bawang~ ngaaaaaaa~. weh...nasib bek la rmbut i gugur byk sgt walaupn byk pd hakikatnya...huehehe...
sbb ny sy xkn gne shampoo anda ini..mcm bau tumis bwang ye..alalalaahaiiiiiii~ =.='
novel tu.....ahahaha...sy bkn pencinta novel. huhu

intan said...

ati : bau bawang pon i x kisah nyah..yang penting rambut i lebat balik macam zaman kanak2 riang dulu..
ahha..novel ni sangat ngancam nyah..terasa cam ada kat jepun..ngeee

moon moon lee said...

hahaha time jadi pengapit akujanga nbau masakkan sudah la yer intan...hahaha

intan said...

mona : xdak xdak..jadi pngapit hang nnt aku wangi ja..kekekeke

Anonymous said...

bagusla shampoo bawang ni berkesan untuk awak. untuk saya pulak, x berkesan lansong. lagi banyak gugur ade la. haiyooo. pastu lepas shampoo, mesti saket kepala. = ="
nak rambot lebat jugaaaaak

intan said...

cik anon : ouho ye ke..u try la dove..dulu sy pakai dove pon menjadi juga ;)

Anonymous said...

so camner keputusannya pas guna shampoo bawang nie? rambut intan jd lebat balik x?

intan said...

cik anon : yeap..jadi lebat balik..tp lepas pakai dalam 2 botol camtu..rambut jadi gugur balik..
so intan tukar kepada shampoo dove intense repair yg color coklat tu..yg tu memang bagus ;)

Adib said...

memang berkesan ke?

Anonymous said...

pkai sekali smnggu atau tiap2 hari?