Thursday, November 04, 2010

aku dan deepavali

salam readers..

dari kecik aku mmg dah biasa tengok cerita tamil..
masa kecik2 dulu aku duduk rumah wan (nenek) aku..
sebab ibu & ayah keja..
so selalunya program hari sabtu & ahad memang di isi dengan siri menonton cerita tamil/hindustan bersama atuk..
dia mmg suka tngok citer2 cmni..
best..ada lawan2 katanya..
aku yang masih mentah ni layannn je la..

dulu masa sekola..
(awww awww i nak cerita kenangan dolu2,nyah..)
aku pernah berkasih-kasih an dengan seorang jejaka berketurunan india..
indian la kiranya..awwwww jap jap..i nak malu jap..
ensem & baik orangnya..dia ni senior aku..
kiranya ktorang satu sekola la..kikikiki
tapi apakan daya..masa tu budak2 lagi..fkiran pon x matang..
beliau telah aku tinggalkan..
(ciss ayat nak poyo je kann..)
tapi aritu ada kwn aku pnah terserempak dgn dia & dia still ingat kwn aku..
thus beliau ni tegur kwn aku "eh u ni kwn intan kan?"
awww so shweet shayang..wlaupon dah lama kita break u still ingat nama i..
i pon ingat nama u lagi tau..kikikiki (dalam nada gedik santai)

then x abis di situ..
masuk matrik aku buat hal lagi..
hari pertama aku telah jatuh gedebak gedebuk kpd sorang jejaka indian yg tinggi lampai gagah perkasa - yeah itu adalah hyperbola..
hari2 aku pergi bersukan..dengan bersemangat waja..
sebab apa?sebab beliau ni hari2 pon bersukan gak..kiranya aku bersukan sbb nak cuci2 mata awww awww..
so dari sini la aku belaja cara bermain badminton dgn betul..cara bermain basketball..
and berat badan aku mmg turun..ramping je masa matrik..
penangan jejaka indian tersebut..hahaha
pfffffftt...i malu,nyah..kehkehkeh..

masa matrik juga aku ada sorang bsfren indian..
shankari nama dia..apa segala masalah semuanya aku kongsi dgn dia..
setahun kami bersama ke mana sahaja..
dia ni pandai..selalu ajar aku & bagi aku tiru kerja dia..
klaka pulak tu..gelak je bila dgn dia..roomate2 aku pon senang dgn dia..
dia ni la orang pertama dalam hidup aku yg panggil aku 'syerlina' smpai sekarang..
ingat lagi..hari terakhir matrik tu..mmg berat nak berpisah..
sebab tau yg kami xkan berjumpa lagi lepas ni..
ouho..i miss u so much,macha.. :(


ouh kerinduan zaman kecil molek begini...

okeyh abis zaman matrik..
masuk pula ke university..uhum..i meant..kolej universiti..
masuk kelas 1st day terkujat den..
kalau sebelum2 ni majoriti classmate adalah melayu..
masuk uni,humangai..kaum melayu adalah minoriti..
stakat smpai tahun 3 ni,budak melayu dlm kelas aku ada 3 orang je..
tapi apa2 pon kami semua gembira..
classmate2 sangat sporting & membantu wlaupon berlainan bangsa.. ^_^

classmates aku..ni masa kami 2nd year ;)

so so so..
kenapakah aku cerita panjang manjang ni?
sebab aku nak ucapkan happy deepavali kpd kwn2 aku & blogger2 di luar sana yang menyambut deepavali..

"May the divine light of diwali
spread into your Life
peace, prosperity, happiness
and good health.
Happy deepavali, friends.."

yess abishek..sila tembak jauh ke dalam hati saya..saya telah jatuh gedebak gedebuk kepada anda!

p/s : kikikikikikiki

4 comments:

Ullyana zaidy said...

epy diwali intan..hehehe

intan said...

eppy deepavali,klong..
hahaha!

Cupid AngLe said...

hapy dewali...lmbt plak..hahhaha~
hoii~ hang mmg xley lpe dy eh nyah...u ni kn..i taw la dy ensem en...ensem ke?? ape2 jela...fanatik btol u ng dy eh..hahaha

intan said...

ati : siapa dia tu nyah..?
ada 3 lelaki kacak dlm post i tu..
yg zaman sekola,zaman matrik atau abishek bachan yang nsem uh la la tu..?