Thursday, October 07, 2010

kehidupan student physiotherapy yang menyeronokkan - kelas 1st aid

salam readers..

tajuk yg sangat skema..
hahaha

k tanpa membebel panjang..
aku terus citer je eh..

arini aku hanya ada 2 kelas..
kelas utk 1st aid..
2 jam pada waktu pagi,2 jam pd waktu tengahari..
(macam dah terlalu lmbat baru nak belaja..dah 3rd year br blaja basic 1st aid..blergh!)
-nasib baik aku active pbsm masa sekola dulu.tau la aku sket2 pasal 1st aid-

pagi pnya lcture mmg bohsan tahap gaban la..
nasib baik lecturer tunjukkan gambar2 ngeri..
fresh sket mata aku bila tngok gmbr2 ngeri tu..
hahahaha

pastu break jap..pkol 11.30 sambung practical session pulak..
ha..ni yg menarik..
ktorang balaja cara2 membandage dgn jayanya..
ktorang dibahagikan secara berkumpulan..
satu kumpulan 2 org..
kiranya cam aku buat kat ko,ko buat kat aku (hahaha!) aku bandage ko,ko bandage aku..
ngeeee

blergh xnak citer banyak..
entry arini adalah entry bercerita melalui gambar :D

ha..lipat lipat..jgn x lipat..

memula skali kita blaja bandage utk area upper limb..muka penuh dgn kesedihan menghayati watak.

kemudian bandage utk hand pula..tangan seperti nak get ready berboxing :D

seterusnya bandage bahagian trunk - pemandangan hadapan (wtf?pemandangan?hahaha..aku x jumpa perkataan yg sesuai..ahhh)

bandage bahagian trunk - pemandangan belakang

trunk edisi belakang pula

next,bandage ankle pula..yeap..kami berdua bersekumpulan ^_^

next..menunjukkan bakat dlm membandage kepala pula..

tadaaaa...siap dah!

hasil tangan mek dyana..mengapakah muka ku ini cam penghidap penyakit cerebral palsy sahajaaaaaa???

last sekali bandage shoulder pula..

tak dilupakan..bergambar bersama atromen taro yang berasal dari padang..

yang paling membuat lecturer menangis ialah mereka sangat excited belaja melipat baju..hahaha

dah settle semuanya..
esok ada kelas CPR pula..
woohooo~

p/s : weekend ni balik..yeeeehaaa~!
tapi...penat memikirkan problem..haaaaaiiiyyayayayayai!
MySpace

4 comments:

Najwa cik Qaseh said...

best nye.
terigt tyme u dulu..
ad gak belajar mcm ni..

hurmm..
perkatan tu boleh diubah.. :)
pemandangan --->pandangan...

intan said...

najwa : hee..ni bukan subjek koku..
ni mmg masuk dlm silibus course physiotherapy :D

ouh..ha ah gak ye..ahaks!thx ;)

Anzur Anuar said...

saya masih belajar.
dan belajar memang best. ;)


jom ping entry terbaru anda disini

intan said...

erk..
ha..meh beramai2 ping entry kat blog storyanda tu! ^_^