Friday, September 17, 2010

perayaan diteruskan

salam readers..

kalo dulu zaman2 sekola,gi beraya rumah kengkawan jalan kaki je kan..
ni bila memasing dah ada lesen thus kngkadang tu dah ada keta sndiri dah pon..
suma gi beraya dpan rumah pon nak drive keta kan..
btol x ckp aku?hahaha

semalam yakni hari khamis bersamaan dgn hari cuti sempena hari malaysia,
kwn sekola aku,husna ada la buat mkn2 sket kat rumah dia..
dia jempot la kami beramai2 gi makan kat rumah dia..

at first gi ambik fatin kat rumah dia & then gi ambik asrul kat rumah mkck dia kat seksyen 8..
si budak asrul ni mmg buat penaya kat aku..
mcm la dia xtau aku ni mmg gerun sket bab2 drive kat area berbukit bukau..
siap janji dgn aku yg rumah mkck dia tu jln rata xde bukit kan!
aku pon termakan dgn janji manismu tu..
bila smpai simpang nak masuk rumah mkck dia tu..
ha!ambik ko!betol2 di puncak bukit simpang tu kan..!

x abis dgn itu..
sebagai gadis melayu haruslah aku menunjukkan rasa malu apabila mkck asrul ajak masuk beraya di rumah nya kan..
ye..adat melayu itu harus dikekalkan..
kekekeke..
skali bila dah masuk..omg..penuh rumah tu dgn sdara mara dia..
blergh..berpeluh2 aku menahan rasa ke maluan apabila suma mata menuju ke arah aku & fatin..
masuk je rumah tu terus dorang tanya..ha yg mana satu ni asrul punya?sambil semua mata menuju ke arah aku & ahtin..
then terus mak mertua mak asrul jwb kan..ha..yg baju coklat ni..
ouh..terima kasih mak cik atas perestuan itu..
kakakakaka
ok kejadian lain harus lah dirahsiakan dari pengetahuan umum kerana ini hanya la rahsia antara aku & asrul...eh..and fatin..and family asrul..
blergh..kekekeke

aku dan ahtin smpat berposing smbil menunggu asrul

pengembaraan raya diteruskan..
kami ke alam impian..rumah usna terletak di sana..
wlaupon terpaksa membayar tol sebanyak rm1.20 pergi dan balik..
itu x mematahkan usaha kami utk beraya di rumah yg sangat mewah itu..
omg..usna..mknan fettucini yg usna buat itu sangat la sedap..
amma kun ini cam tau je aku ni peminat pasta..
and br 1st time aku mkn makanan ni..
fine..aku lopek la kan xtau mknan ni..biasa la..
gadis melayu..

fettucini tomato yg sedap + ketupat palas yg mmg fav aku = kegemukan berganda

saja nak tepek muka ain nadia yg bwak bf dia datang beraya..introduce kat kami dulu naa..mintak restu ke..?kekeke..xpa..aku restu ampa berdua..kekeke

apabila di meja makan di open ouse rumah kwn2 kita haruslah kita mensnapkan gmbr ye..
perlu ye!utk dijadikan rujukan bila kita tua nnt..
bleh tunjuk kat anak cucu kannn...

raksasa tembikai.

ahtin dan tuan rumah,husna..

husna & ain

intan & suami bff,asrul

selepas selesai makan kami pon apa lagi..
men snap gambar beramai2 sebelum masing2 berangkat pulang..

dr kiri,depan : ahtin & ilyas..dr kiri,belakang : aku (posing manja abis kan?kakaka), usna, ain & asrul

ye..kami lagi..tp dlm posisi setepek muka.

ini driver sy.

mereka smpat posing sebelum balik

so abis la kisah pengembaraan raya 2010 bersama kwn2..
hopefully tradisi ni dikekalkan smpai kita semua beranak pinak kan kwn2..
love u all
*hugs & kisses,intan*


p/s : arrrhhh malasnya..kelas dah nak start isnin ni!arrrhhhh malasnya nak balik ostel ahad ni!
MySpace

2 comments:

una said...

hahah...

xleh bla tul sebut tol rm1.20 tu.kihkih
nak buek cmno uma den ado tol.
den nk poei uma ekau smua pkai tol gak. huahua..
br hbt, nk g uma den lalu highway.
weeee....;p

intan said...

hahaha
kws perumahan mewah mmg camtu..
nak masuk kena bayar tol
kekekeke :D