Wednesday, September 15, 2010

aidilifitri 2010

salam readers..
salam aidilfitri kepada semuanya..
diharapkan semuanya sihat2 belaka ;)

tahun ni aku raya kat shah alam je..
pagi lagi dah mandi2,pkai baju baru,pkai lense,bfast dan terus ke masjid..
pagi tu sejuk je hujan renyai2..
sujud syukur padamu, ya Allah..

lepas solat sunat raya..
cam biasa la..bermaaf2an sesama keluarga then ktorang pegi ke rumah nenek aku di meru,klang..
mkn bnyak2 & borak bnyak2..
tu la keja aku raya neh..
pastu sempat la gak aku berborak dgn cousin aku yg nsem baru balik dr mesir..(aww aww~)
kalo x dulu dia ni alahai pendiam bukan kepalang..
tp skg bagus la bdak ni..
mulut dah mcm bertih jagung..x bleh nak stop plak dr brckp..haha
cmni la baru cucu nenek..baru la bleh masuk geng dgn cucu2 nenek yg lain..
suma mulut bising x bleh stop..hahahaha
(adakah ini petanda kami keturunan johor yg x bleh benti brcakap?)
kakakakaka..sungguh diskriminasi..

makan sambil kembang2 idung..kakaka

mata cousin aku yg melampau besar nya..!nak lawan lense dgn aku la tu!huh.

lpas dah mkn2,borak2,ngumpat2 gosip2 kutuk2
kami sekeluarga pon berangkat la ke rumah wan (nenek) aku di sg udang,klang..
kalo td perhimpunan rakyat2 johor yg menetap di klang,
skg ni perhimpunan rakyat2 negeri sembilan pula..kekekeke
aktiviti mkn2,borak2,ngumpat2 gosip2 kutuk2 diteruskan di sini..
woohoo~!

bila dah petang,kami sekeluarga pon balik la ke rumah..
nak buat persiapan masak2 utk hari raya ke2 plak..
sedara mara gabungan johor-n9 nak dtg beraya di shah alam :D

raya kedua :
pagi2 kena bangun tlg ibu memasak makanan yg super duper bnyak..
tp..kalini aku xnak arh ltak gmbr mknan..
nnt encik fairuz kata aku kuat makan lagi..(padahal mmg pon)
kakakakakaka
sesi pengambaran fotografi diteruskan lagi..

keluarga belah ayah - n9

anak2 dara dlm keluarga berposing sakan

berposing dgn gaya tersendiri mengembang2 dan mengibas2kan idung

cucu wan aku hanya sebanyak ini..sadis..dah la sket je..perangai masing2 terkinja2 terlompat2 di hari raya..kakakaka

dan pada malamnya,keluarga tokcik aku datang..
ye..pure johor ye mereka ni semua..
omg knp mesti aku sebut kan dr negeri mana mereka ini datang??
perlu ke?! ye sangat perlu ye..
sbb harini kan Hari Malaysia..
semangat kenegerian keMalaysia an itu perlu ye rakan2..!

aku cam dah lari topik ye di situ..
apa2 pon aku just nak tunjuk gmbr aku yg mesra rakyat kanak2..
kakakaka

ye sy perlukan anak seramai ini..chomel betol adik2 sepupu ku ini..mcm kakak sepupunya..kakakakaka

sepupu baru dlm family!icha..weewwiit~

mmg pandai bergmbr budak kecik depan ni..sila ignore kan pemandangan latar belakang 2 org yg cuba berlagak comel blakang icha..blergh!

apa2 pon rakan2 blogger..
slamat hari raya..maaf zahir & batin..
meh la share kan link korang kat comment box aku ni...
nak gak tngok cmne cara korang beraya tahun ni ^_^
awwww~~!!kakakakaka

p/s : selamat hari malaysia..confirm rmai org buat open house arini kan! ^_^
MySpace

6 comments:

ardinihumaira said...

bestnya dia melompat :D

intan said...

pakar melompat ;)

Ullyana zaidy said...

hehhee..intan , supan pic profile anda itu..... :)

melompatt!!!hahhaa

intan said...

klong : biasa la..
kekekekeke

Cupid AngLe said...

spe tah yg beriya sgt na lompat...
kai baju kurung pn jd...sopan btol kn cucu2 wan?? haha~ senggitu je kn cucu ny...cian...huhu

pasni kita amek gmba pose terbang lak ek..haha

intan said...

ati : thn dpan kita ambik gmbr terbang eah ;)