Friday, August 27, 2010

coretan kelantan -episod 7-

salam readers..
wah..dah episod 7 dah ye..

arini ari jmaat..and di kelantan harini cuti..
tp negeri2 lain pon cuti gak kan..
coz arini nuzul al-quran :)

arini aku rehat2 je..dok bilik..
tngok movie..edit2 gmbr..

wokeyh skg aku nak citer pasal aktiviti aku weekend lepas..
x smpat lagi nak update..
pada jmaat lepas,kwn sekola aku iaitu nabila dgn kwn2 dia dtg jmpa aku & nak jln2 and berbuka dgn aku..
tapi ada satu kejadian ngeri terjadi..
xyah la aku citer kat sini..biar ktorang je yg tau..
tp apa yg penting,tu la 1st time aku berbuka puasa kat ward kecemasan..hahahaha
cesss...wlaupon aku berpraktikal kat husm,x pnah aku jejakkan kaki kat wad kecemasan tu..
perggh..1 pengalaman yg x boleh dilupai kan nek(nabila) kan..kikikikiki

muka x semenggah langsung lepas adegan yg x diingini tu berlaku :(

selepas selesai semua adegan2 yg x diingini tu kami berangkat gi makan..
dah nak tngah malam br dapat mkn..blergh..
lpas jln2 ktorang pon g la jln2 kat wakaf che yeh..hehehe

kalo kat hostel aku rasa cam mid valley tu rumah ke3 aku..
(rmah prtama ialah rumah kat shah alam,rumah kedua hostel)
tapi bila kat klantan ni,wakaf che yeh tu cam dah rumah ke2 aku..
mcm hampir tiap mlm pon aku lepak sana last week..wahahahaha..

k abis la citer ari jmaat lepas kan..
skg aku move on ke citer ari sabtu plak ye..

ari sabtu tu kami berjalan2 di tumpat pula..
kwn2 aku nak g temple2 yg agak famous di kelantan ni..
aku layan aja..kita kan satu malaysia..ngeee ngeeee
ktorang g standing budha,sitting budha & lying budha..
suma position ktorang g...wahahaha..
aku trcarik2 gak ada x yg dlm posisi prone lying ke..crook lying ke..
kakakaka..blergh intan jgn merepek :p



lpas dah abis jln2 kat sini,ktorang berangkat ke pengkalan kubor pulak..
dalam perjalanan tu bnyak pemandangan yg menarik hati..

station ketapi tumpat :D
sawah padi..aku suka pemandangan sawah padi..terasa damai.. :)

selamat datang ke thailand :D

kastam..

pastu smpai la pengkalan kubor kan..
erm xde apa yg best sngat nya pon..
kata kawasan bebas cukai kan..tp x segah langkawi pnya kws bebas cukai..
baju2 dah la x menawan,mahal plak tu..minyak wangi suma brand yg x pnah tngok..and mahal..wt*?
coklat?hhmmphh..kat mydin mall kubang kerian lagi murah..
blergh~!
aku just beli kacang senyum & sket mknan je kat sini..coz kat sini murah..
rm5 dpt banyak..aku paling suka kacang senyum ni..my fav eva!
aku mkn aritu smpai luka2 lidah aku..pedih smpai seminggu x elok lagi..
penangan makan kacang senyum (pistachio)..hahaha



aku belikan ketam ni utk ibu..and aku dah postkan ke rumah..ibu kata ketam ni x sdap..aku no comment la coz aku x rasa lagi..jmaat ni aku balik rumah aku rasa :D

pas dah abis jln2 kat sini ktorang pon g la pantai seri tujuh..
hhmmph..tiada apa yg menarik disini..
org pon xde..hahaha..
bulan puasa mngkin..sbb tu xde orang..
kakakaka


disebabkan kebohsanan yg melampau kat pantai seri tujuh ni,ktorang pon berangkat ke kB..
nak gi cari mknan kat bazar kat tepi stadium kB tu..
disebabkan ktorang ni cam dah hari2 pon beli mknan kat bazar kan..
bila gi bazar kat kB tu rasa cam bohsan je..
mknan sama je suma..ramai gila org plak tu..
nak beli pon susah..
bazar kat dpan husm gak the best!woohoo~!

maaf cik2 adik yg menjual..sy telah teraccidently mengfamouskan anda semua :p

so sbb aku xde mknan utk berbuka puasa..
kitorang berancang nak makan kat kopitiam kat kubang kerian je..
kat kubang kerian ni banyak kopitiam tau..org sini suka kopitiam kot :p

kedai ni berhadapan dgn kolej kejururawatan husm.. :)

air bandung free

aku order chicken chop..urm..ok la..tapi jgn order fish & chips..coz fish dia sangat kecik!

white coffee..aku mmg fav white coffee :)

k habis sudah cerita..
lpas ni aku crita pasal makan2 & main bunga api dgn kwn2 aku plak ye..
stay tuned..cewah..hahaha

oh btw..aritu nabila bagi aku kad raya..
thx shayang..very appreciated it..
dah lama aku x dpt kad raya..sebak gak la aku mmbaca kad raya mu..huhu


and nabila ni ada jual tudung2 secara on9 gak..
cantik2..dia bagi aku 1 shawl & inner syria fashion baru..best pakai dia..

tudung & inner yg dia kasik :)

kalo nak g tngok bleh la add fb dia >> Chic Shawl Design

k la..jumpa lagi ^_^

p/s : rindu sangat dah kat ibu..jumaat dpan nak balik shah alam dah!yeay!gembira x terkata ^_^
MySpace
(erm..btw gB dah x bleh bkak kan skg..korang bleh suggestkan kat aku web mana lagi yg bleh ping entry baru blog aku ni..?)

4 comments:

iezaT! said...

wahaha...cdap err white coffee u yunk...hehe...na blek umah gak...lma glew da duk kt kuantan nih....rnsu glew kt family...t raye kte jmp eh..hihik :)
miss u dear~ :*

intan said...

hehehe..sedap kan..aku mmg suka white coffee..bila g kopitiam (uhum uhum..yg halal sahaja) aku mesti minum white coffee :)
okei..raya kita jumpa ^_^

iezaT! said...

hahaha...sedap kot white coffee..ngeh3...jeles ny dy dpt mkn sdap2...huahahahaha~ nak jgak!!*jerit

intan said...

huahuahua...
ko tngok la entry baru aku..
hazelnut coffee..
lagi sedap gila babeng!