Monday, July 26, 2010

nasi goreng usa mamak



salam readers..
kisah ini terjadi pada suatu petang
26 July 2010..
ketika itu aku dan roomate ku hndak membeli mknan utk berbuka puasa..

roomate (R) : mek..nak mkn apa ni brbuka ni..
aku (A) : xtau la mek..ish..dilema betol..
R : jom g tngok menu kat kdai ibu jom..
A : jom..

bila dah smpai kat kdai ibu tu..
kami mncari2 la menu kat kat gerai tu..
cess ibu ni..x letak menu plak..cmne nak tau nak order apa..
dan dgn x semena2 ane yg keja kat grai air sblah gerai ibu ni dok panggil panggil..
menyuil2..kenyit2 mata..
aku cungkil mata ane ni kang tau la!!
mmg dah lama aku bngang dgn ane ni..
cisss...bengkek je aku tngok dia ni..
ktorang sngat mnyampah and tros aku dgn roomate aku g gerai mamak yg locationnya jauh sket dgn gerai air si ane ni..
xde mood aku nak bli mknan kat gerai ibu ni..
then bila dah kat gerai mamak..

R: urm..nak mkn apa eh..
A : ntah la..boring la asik2 mee goreng mamak je..
R : ha..ni ada nasi goreng USA ni..jom try nak..rasa nasi goreng usa style mamak plak..
A : bleh gak..(aku ni jnis yg x memilih mknan..apa2 pon bedal)
R : auntie..nasi goreng usa ayam 2..bngkus eh..
Auntie mamak : orait

slps 10 min- 15 min brlalu..

Auntie mamak : nasi goreng usa ayam 2..!

ktorang pon g la ambk mknan..cek2 kat auntie tu..
ktorang pon rasa kepelikan la..

R : auntie..telur xdak ka?
Auntie mamak : nak telur?tmbah 50sen..
R + A : ha...tmbah la telur..
(smbil aku bermonolog dlm hati..biar btol auntie mamak ni..apakah ertinya nasi goreng usa tanpa telur?ohhhh myyy....)

slps 5 min..
Auntie mamak : ha..adik2..sudah siap..

then lpas bayar mknan..aku teringin nak g bli air..
aku tngok dr jauh..kat gerai air tu..si ane tu dok angkat2 kening dr jauh..
eeeeiiii aku baling tombak kat mata dia tu tau la!
so dgn baik hatinya..roomate aku tlg blikan air utk aku..
and of course beli utk dirinya skali..hoho
tq roomateku..

then kami pon bergegas pulang ke bilik..

bila tiba waktu berbuka..
bukak la bkas polisterin tu..
tadaaa~ lihat la...

ni nasi goreng + telur

ni kuahnya plak


mamak tetap mamak..
nasinya begitu la menimbun..
seperti utk dimakan 2 org wanita dewasa..
diulangi ye..2 wanita dewasa..aka 1 lelaki dewasa..
kakaka..sesungguhnya lelaki dewasa sngat hebat..sbb korang bleh mkn bnyak..lol

pengakhirannya...
kami sngat kenyang smpai rasanya cm xyah bangun sahur lagi dah..
berbuka + sahur skali..

p/s : trip ke pD dah cancel..lectrer ada session dgn MQA plak dah..huhuhu..xpe la..klantan..!!wait for me!!
MySpace

2 comments:

-Si Riang-Riang- said...

wah... asal komen sini jek musti Riang-Riang nampak makanan.. ekekke

intan said...

hahaha
tu maknanya intan dan makanan mmg x bleh dipisahkan :p