Saturday, January 17, 2009

minggu yang bz

seperti yang dijangkakan..
kelas lepas cuti memang melimpah ruah..
kalo sebelum ni petang memang dilimpahi dgn jadual SDL(Sef Directed Learning)
tapi x lagi selepas cuti ni..
kelas kami dilimpahi dgn discussion klas..
kami dibahagikan kpd beberapa group kecil..
disuruh membuat kajian @ research sendiri tentang cardiorespiratory..
dan lecturer hanya datang utk discuss dgn group2 yg tlh dibahagikan ini..
ianya lebih sukar drpd lecture atau seminar..
krn kami terpaksa memuatkan otak2 ini dgn maklumat krn soalan akan diajukan kepada sesiapa sahaja yg dimahukan..
hoho..
berpeluh juga la bila time discussion ni..
nasib baik la turn aku dah lepas jumaat aritu..
tapi aku rasa teknik ni agak berkesan coz disamping lecturer tu akhirnya
berjaya memaksa aku utk study dgn serious..
aku dpt ingat suma maklumat2 dgn jayanya..
maklumla..term2 medical ni bukannya senang nak ingat..
nak sebut pon tergeliat lidah..
inikan lagi nak menghafal..
haha

result 1 paper aku utk sem1 dah kuar..
aku ada 2 paper utk sem lepas..
1 practical,1 writing
result practical dah dapat,yg writing lecturer aku kata xtau bila nak dpt
coz paper tu masih ada kat northumbria uni, London (aku pnya course collabration dgn northumbria)..
xpe la..korang nak simpan result aku tu lelama pon x kisah..
haha..
alhamdulillah paper practical aku lulus..
utk paper practical..
format exam dia camni..
kami diberi 6 scenario..
tp 10 mnt sblm masuk exam room,candidate kena undi utk memilih scenario..
dlm masa 10 mnt tu candidate diminta utk berfikir ttg jawapan2 utk scenario yg beliau dapat..
bila dah masuk exam room..
dlm exam room ada 2 org examiner..
satu lecturer dr mahsa..dan satu lecturer dr northumbria..x dilupa..satu model konon ala2 patient la..
kemudian bila bell dah bunyi..explain la satu2 tentang jawapan kepada scenario yg dapat tu..
explain dlm masa 15 minit..
dan passing mark adalah 12 aka 40%..
manakala full mark adalah 30 aka 100%..
alhamdulilah aku dpt 19/30..
wlaupon x bnyak tp bersyukur yg amat sangat..coz hanya tuhan dan pelajar2 physiotherapy je yg tau betapa dahsyatnya suasana dlm exam room tu..
tp akan ku berusaha dgn lebih gigih lagi utk sem2 ini..
utk mndpt markah yg lebih memberangsangkan..
hohoho...
ok cukup pasal result exam..

kita beralih pula kpd barang2 baru utk sem 2 ini..
hoho..
finally..
uniform aku dapat juga..
warna coklat cair..jgn tnya aku saiz apa uniform tu..pepaham sendiri la ye..
haha..
dan akhirnya dpt juga aku beli stethoscope dgn hrga yg berpatutan..
woohhoo...
intan x sabar nak pegi practical yg seterusnya~~~
march..lambat lagi..
wuhuhu








yosh!

1 comment:

Anonymous said...

hey...
nice to meet u...
i found ur blog when i search for mahsa physio course...
can u tell me more about this course?