Monday, December 28, 2009

yeah

assalamualaikum..
sbnarnya my laptopie ni dah nak dkat 2 minggu dah elok..
tp kerana keasyikan permainan restoraunt city ku sayang..
rasa cm malas nak update blog..

urm urm urm..
sbnarnya banyak bnda yg trjd spanjang blog ini tidak diupdate..

1. awal bulan 12 aritu paksu aku nikah..kat batang kali..kalo dah namanya paksu aku nikah..msti la aku dapat seorang maksu rite..yeah maksu welcome to the club~
jgn takot2..kami x mkn org..heeeheeeheee...slurrp sluurrpp (bunyi get ready nakhisap darah) hahaha

hah ni gmbr nikahnya :

(1 gmbr je dah cukup dah..xyh bg paksu enterframe bebanyak..haha)


dan keesokan harinya..(6 dis 09),hari utk bersanding plak..xtau la apa nama rasmi utk upacara ni kan..hahaha
hah moh tngok gmbr ni plak :

disebabkan ini blog aku..so aku bubuh gmbr aku je la kan kan kan..hehehe

k k..so ini lah maksu ku..slurrpp slurrrrppp :

(ditegaskn skali lg..blog aku..msti ada gmbr aku..blakang pn jd la..hihihihi..uih 1st time menepung tawar tu..brdebar2..dpt telur plak tu..blh mkn dgn kicap..nyum nyum)


bila dah settle sumanya pada hari tersebut..
kami pon balik la sambil meninggalkn paksu ksygan kami di rumah maksu..senyum senyum...suka la tu..hihihihi..xpe xpe..sy faham...cepat2 bagi sy cousin ye..hikhikhikhik..o0o0pss~

2. pada 12hb plak turn pihak lelaki plak yg buat majlis..
aku ditugaskan utk mnjaga bunga2 telor..uih ayh siap bg warning..
bahagi2kan tugas..3 org kat meja belah kanan..3 org kat meja belah kiri..
so aku pon roger2 geng aku sepantas mngkin kita g belah kiri..sblah dJ..hehe
majlis berlangsung di dewan alamanda seksyen 20..
sungguh anggun betol kami sepupu sepapat..berkebaya nyonya sedondon..hihihi



hah ni plak geng aku..


yeah..begitu kecil molek ye org yg di sebelah kiri itu..hihihi

ok..ni plak gmbr kami sefamily..
dari kiri : along,ibu,ayah,adik dan saya..



dan terima kasih kpd my bff yg sanggup datang wlaupon aku x bagi kad kat mereka..hehehe..nnt aku kawin br aku bg kad k :p



3. skg ni aku tngah cuti mid sem..3 mnggu..arini dah mnggu ke2 & aku x bkak buku lnsng pon tau!huhuhu..bila difikirkan balik..uhh gerun rasanya..balik cuti ni lctrer2 ku pasti akan menanyakan banyak prkara..uh uh uh takotnya...wahai buku2 ku..panggil la daku ke pangkuan mu~

p/s: oh lagu selamat mlm by faizal tahir sangat best la..sy suka swim..dan aritu swim swim best sangat la..tq~!

MySpace

Sunday, December 06, 2009

saya x boleh update :(

my laptopie (nama manja utk laptop la kononnya..hihi) rosak..
dah sbulan x ketemu dgn beliau..
rindu betol rasanya nak update blog..
cpatla pulang laptopie... :(

atas ikhsan : pc adik..
huhuhuhuhu :( :( :(

Sunday, October 25, 2009

citton in memory..

ingat x lagi dgn artikel http://intansyerlina.blogspot.com/2009/08/citton.html
lepas dia kena langgar tu..
bawak g klinik haiwan di upm..
doc diagnosed buah pinggang dia tinggal 1 je..
lg satu dah mengecut..
bnyak gak bnda yg dah terjadi kat citton ni..
doc awal2 dah ckp peluang dia utk survive 50/50 je..
& pagi ni citton dah meninggal..
bubbye citton..






akak sayang cit.

Tuesday, October 06, 2009

kebahagiaan

yes la
intan sedang bahagia meniti saki baki cuti sem yg masih ada
aaaahhh~~
bahagia nya~
relax abis~

MySpace

Thursday, September 24, 2009

hObi

-assalamualaikum-
yg pertama skali..
selamat hari raya maaf zahir batin diucapkan kpd rakan2 yg mbaca blog ini
x trlambat lagi kot..
baru raya ke berapa kan kan kan
hehehe

hoho lama btol x update blog ni...
hohoho
ni apa hoho ni..ingat krismas ke..bukan bukan bukan..
hari raya..hehe apa aku merepek ni..
:p

k cam biasa..sehari bfore hari raya..
kami sekeluarga pulang ke kampung ayah di rembau,n9 darul khusus..
erm meriah x meriah gak la raya thn ni..
sbb sepupu sepapat suma dah besor2 belaka..
xde lagi dah mercun,bunga api suma..
suma di paksa memasak di dapur sahaja..
hahahaha
dan kebetulannya...kami sepupu 3 orang kebetulan pakai baju colour orange masa hari raya tu..
so sejak dr tu kami bertekad utk memakai baju colour sama pada setiap kali raya selagi kami masih anak dara ini..
kuikuikuikuikuikuikui..



ok..next plak..kucing kesygan aku yg sangat sangat chomel dan gemok ini..
ha..yg gambar dia ada kat tepi ni..dia dah pulang ke rumah..
yeay!
aritu seminggu dia dok kat wad i.c.u kat upm..ada smthng wrong dgn bladder dia akibat di langgar oleh ayahku beberapa minggu lepas..
nasib baik xde apa2..memula doc kata dia pnya bladder rosak terok..kena bedah..
tp bila buat x-ray lagi skali..
rupa2nya hanya bladder dia satu je mengecut..
so cit hanya bergantung hidup dgn 1 bladder je la..
alhamdulillah cit xde apa2..saaaaaaaayaaaaaaaaang cit~~!!!

Wednesday, September 02, 2009

intan anda xde keja kah?

ada..
intan ada bnyak keja..
assgnment x di sentuh langsung sedangkan kena antar ari isnin..
kehkehkehkeh



tension ar
so sedang2 tension tu
meh la main game ni


kehkehkeh

intan xdok keja



MySpace

Monday, August 24, 2009

musim exam

bulan puasa thn ni bukan sahaja menguji tahap ketahanan aku utk menahan lapar dan dahaga shj..
malah turut menguji tahap ketahanan utk menelaah buku
kerana final akan menjelang pada minggu terakhir puasa nnt
wuwuwu
smpena itu..
aku nak tnjuk satu arnab chomel..
yang tabiatnya exactly cam aku kat kolej!
hikhikhik


Every new semester :

We
MySpace


After 1st week
MySpace


After 2nd week
MySpace


Bfore mid-term test
MySpace


During mid-term test
MySpace


After mid-term test
MySpace


Before final exam
MySpace


Once get to know the final exam schedule
MySpace


7 days bfore exam
MySpace


6 days bfore exam
MySpace


5 days bfore exam
MySpace


4 days bfore exam
MySpace


3 days bfore exam
MySpace


2 days bfore exam
MySpace


1 days bfore exam
MySpace


The night bfore final exam
MySpace


During final exam
MySpace


Once walk out from the examination hall
MySpace


After the exam,during holiday
MySpace



Mood intan skg : MySpace MySpace

Thursday, August 20, 2009

such an emo post

Suatu ketika, ada seorang budak lelaki yang bertanya pada ibunya. "Ibu, mengapa Ibu menangis?". Ibunya menjawab, "Sebab aku wanita".

"Aku tak mengerti" kata si anak lagi. Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kamu memang tak akan pernah mengerti... .". Kemudian anak itu bertanya pada ayahnya. "Ayah, mengapa Ibu menangis?, Ibu menangis tanpa
sebab yang jelas". Sang ayah menjawab, "Semua wanita memang sering menangis tanpa alasan". Hanya itu jawaban yang bisa diberikan ayahnya.

Sampai kemudian si anak itu tumbuh menjadi remaja, ia tetap bertanya-tanya, mengapa wanita menangis. Hingga pada suatu malam, ia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa wanita mudah sekali menangis?"

Dalam mimpinya ia merasa seolah Tuhan menjawab, "Saat Kuciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama. Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur. Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan dan mengeluarkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali ia menerima cerca dari anaknya itu.

Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa. Kepada wanita, Kuberikan kesabaran untuk merawat keluarganya walau letih, walau sakit, walau lelah, tanpa berkeluh kesah.

Kuberikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam kondisi dan situasi apapun. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada bayi-bayi yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sulit dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukannya tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak. Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyadarkan bahwa suami yang baik adalah yang tak pernah melukai isterinya.

Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi. Dan akhirnya Kuberikan ia air mata agar dapat mencurahkan perasaannya.


Inilah yang khusus Kuberikan kepada wanita, agar dapat digunakan bila ia inginkan. Hanya inilah kelemahan yang dimiliki wanita, walaupun sebenarnya air mata ini adalah air mata kehidupan.


article ni mengingatkan aku satu lagu nasyid yang telah diberikan oleh roomate mtrx aku dulu..lagu ini amat menyentuh hati..dan sebagai seorang wanita..ku rasakan bagai seribu penghormatan diberikan kepada kami kaum hawa menerusi lagu ini..klick di tajuk lagu kalo nak dngar lagu tu..

penyanyi : De Hearty
tajuk : wanita

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan


-harapanku..doaku..semoga Allah memberikan jodoh yg terbaik...amiin-

Wednesday, August 19, 2009

aku rasa lagu ini cute

Semua tahu kamu cantik
Semua tahu kau menarik
Kau bidadari terhebat
Membuat cintaku makin kuat

*Kadang2 ku cemburu buta
Saat ramai mata terpesona
Terlebih saat ku mau pergi
Bisa hati kau ada dicuri

Please x3
Kamu jangan nakal
Ku pergi sebentar bukan untuk curangimu,

Wo…oo please x3
Kamu jangan nakal
Nanti aku datang bawa yang kau pesan
Diriku untukmu…

Semua tahu kucintamu
Semua tahu kau milikku
Ada pun yang memandangku
Betapa beruntungnya aku

Ulang*

(alif satar - jangan nakal)

Friday, August 07, 2009

citton



sedang aku membelek2 gmbr utk di uploadkan ke dlm fb aku..
ternmpak aku gmbr kucing aku yg bernama buncit atau nama manjanya citton~~
dia ni alahai chomelnya..
manja dan sangat pemalas..
kenapa dia malas..?sbb sumorang manjakan dia..
termasuk la ayah aku skali..
kalo dia kencing atau berak merata2 aku akan kejar dia satu rumah pastu gentel2 kepala dia..
bukan sebab marah dia menyusahkan aku kena kemas berak kencingnya..
tapi saja nak kejar dia sebab citton sangat chomel bila berlari2 keanakan
dgn situasi badannya yg sesuai dgn namanya..buncit..
hahahahaha
chomel!
and setiap kali kalo aku kejar dia..dia akan berlari ketakutan..
pasal apa?pasal dia tau dia buat salah..hahaha
and setiap kali tu la ayah aku akan marah aku
'angah..jangan buat dia..sian dia...'
ha..tengok..smpai ayah pon sayang dia gak..kekekekeke
buncit o0o0o0 buncit
awat ang chomel sangat neh..
x sabar nak jmpa dia..
esok balik rumah wo0o0hho0o0~~



*lepak abis budak ni*




*tengok tu...alalalala chomelnya..sonok tido atas selimut aku*


*yang ni..dua2 pon buncit..hahahaha*


*dia mmg suka tido cmni..*


kawaiii~~~~

Wednesday, July 29, 2009

aDa aPa dGn wAniTa

1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati seorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.(ahtin..cyg kamu!)

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Monday, July 27, 2009

untuk adik

kepada satu2nya adik yg aku ada kat dunia ni..



selamat hari lahir yg ke-14
angah ucapkan semoga sihat sejahtera..
blaja elok2..pandai2..
jangan lawan cakap ibu..ayah..
rajin2 la buat keja rumah..
dan berkelakuan la spt seorang yg berumur 14 thn ye..
wlaupon maybe angah x penah pelok kamu..cium kamu..
tapi dlm hati angah..angah sangat sayang kamu..

sabtu ni kita g tngok potter ye!

Sunday, July 19, 2009

secara summary nya

isnin - khamis : kelas berjln spt biasa
khamis ptg pula selepas abis kelas agama intan bergegas pulang ke kg halaman
tanpa menghiraukan kelas yg ada pada petang itu..hehehe

jmaat pula :

waktu : lepas subuh
ibu : angah,nnt pkol 9 jom g klinik..dah terok sngat selsema tu
dah seminggu tak kurang2 lagi..meh g klinik
aku : eh xyah la..bukan nya dmam pon..selsema biasa2 je
ibu : dah dah dah xde..nnt g dgn ibu
aku : orait bebeh

tido jap dulu

8.30 am
ibu : oit bangon..g klinik jom
aku : urm urm..ok (smbil mengeliat)
siap siap jap..
gi klinik
doc : ye sakit apa
aku : selsema
ibu : dia dah seminggu dok selsema..batok..ye la kan takot la..dgn situasi skg ni..bla bla bla..
doc : oh ha ah..dik,bukak mulot...aaaa
aku : aaaa
doc : ok..ni slsema biasa je..tekak merah sket..nnt sy bagi ubat bla bla bla bla bla..
ibu : dia ni sejak kebelakangan ni kerap sangat kena sakit..agak2nya kena mkn vitamin kot doc..yela..nak bngon mlm study suma..bagi kuat sket badan dia tu..asik sakit je..baru bulan lepas dia dmam..bulan ni dmam lg..keja kat hspital...tp dia sndiri asik sakit je..
doc : oh..ye la kan..kalo cmni baik beli bla bla bla
beberapa min kemudian..
ibu : ok tima kasih doc

sdang menunggu nak ambk ubat
aku : eh lupa plak nak ckp dgn doc nak ubat air..
ibu : dah dah jangan ngada..bdan besor gdabok cmtu mkn ubat pon x reti..jap lg g farmasi g beli vitamin
aku : orait


sebagai hasilnya..lihat la brp banyak ubat daaa aku kena telan minggu ni..
ibu siap belikan multivitamin lagi..



aduyaaaii
dah la x pandai telan ubat pil
hoh ambk ko
telan intan telan~~~~

Monday, June 15, 2009

tag lagi

hoh ada lagi satu tag..
adik yg bagi..
hohohoho

1. Anda lebih suka karipap sardin atau karipap kentang?
kentang...woohooo

2. Anda lebih suka air kelapa atau air tebu?
kelapa sudah semestinya!

3. Apa pandangan anda mengenai isu jerawat tumbuh selepas makan kacang?
betol o0oh!!asal aku mkn kacang je mula la timbul sana sket sini sket..
wuwuwu

4. Anda tertarik dengan lelaki/perempuan yang macam mana?
yang baik hati & menerima saya seadanya..dan tidak dilupakan..mestila seorang yg soleh..dan mesti seorang yg saya rasakan boleh membimbing saya dan anak2 ke jln yg benar..huh ayat..blh nangis kalo baca..hekhekhek

5. Apakah perkara yang wajib anda buat sebelum tido?
basuh muka..minum air..msg2ing..hehehehe

Soalan yang Memerlukan Anda Berfikir dengan Lebih Mendalam

6. Andaikan ada orang menghina keluarga anda,apakah yang akan anda buat?
silakan kalo berani...

7. Adakah anda akan tolong kawan anda yang dalam kesusahan walaupun dia pernah khianati anda?
sudah semestinya saya tidak akan tolong..
pandang padanya juga saya tidak akan..
hohohoho

8. Andaikan esok hari terakhir anda hidup, apakah perkara yang anda ingin buat sebelum mati?
bnyak kan solat..beramal ibadah..bersedekah..dan sediakan wasiat..cewah..cam bnyak harta je..hahahaha

9. Adakah anda akan pilih orang yang anda cintai, atau orang yang anda sayangi sebagai pasangan hidup?
orang yang sayangi sebagai pasangan hidup...dan yang saya cintai

10. Apakah yang membuatkan anda bersemangat untuk terus hidup sampai sekarang?
kerana saya ada ALLAH..dan org sekeliling yg amat saya chentai

11. Andaikan masa dapat diputarkan balik,apakah yang anda ingin betulkan?
tiada apa..saya sangat bahagia dgn diri sy skg :p

12. Adakah anda akan give up jika perkara yang anda lakukan asyik gagal?
ikot pada situasi ^-^

13. Adakah anda akan memaafkan orang yang telah merosakkan kehidupan dan kerjaya anda?
tidak.
haha.
kejam.

14. Andaikan kawan anda menghidap penyakit berjangkit,adakah anda akan masih berkawan dengan dia?
sudah semestinya..
tetapi perlu mngambil langkah berjaga2..hoho

15. Sesetengah orang mengatakan, budak2 amatlah menyusahkan. apa pandangan anda?
dahulu ye..
skg tidak lagi..hekhekhek

mangsa tag..: husna

hohohoho


Wednesday, June 10, 2009

100 truths

sebenarnya amma husna tag ni dalam facebook..
tapi intan sangat mengada..dia nak buat tag ni dalam blog..
hehehe..

WHAT WAS YOUR:
1. Last beverage: sky juice..gempak bunyi nya..hahaha
2. Last phone call: ibu
3. Last text message: dari rakan
4. Last song you listened to:plain white t's - 1234
5. Last time you cried: last week..maybe...uh cant remember

HAVE YOU EVER:
6. Dated someone twice: nOpe
7. Been cheated on: i think so....
8. Kissed someone & regretted it: nOpe
9. Lost someone special: yeAp..
10. Been depressed: yeAh...
11. Been drunk and threw up: huish..x penah x penah..

LIST THREE FAVORITE COLOURS:
12. sudah semestinya piNk..
13. biRu
14. oraNge

THIS YEAR HAVE YOU: (2009)
15. Made a new friend: iye..!sangat banyak :p
16. Fallen out of love: ....
17. Laughed until you cried: tErlalu banyak perkara yang best..smpai x ingat dah
18. Met someone who changed you: yEs!
19. Found out who your true friends were: no..
20. Found out someone was talking about you: no..i dont want to..
21. Kissed anyone on your friend's list: no......
22. How many people on your friends list do you know in real life: hampir ke semuAnya
23. How many kids do you want?: 3 dah..cukup...ok?hikhik
24. Do you have any pets: yeAp..banyaak sekali
25. Do you want to change your name: aish..xmo la!
26. What did you do for your last birthday: di Mindef melaka..dok sorang2 atas katil kat kem..tetiba 12+ org ketok pintu..visha & student uitm (nurul,suhana,diba,nabila) bwak cake..cam sambut bday diperantauan je rasanya..hahaha
27. What time did you wake up today: 9++ a.m
28. What were you doing at midnight: tido..main laptOp
29. Name something you CANNOT wait for: meNunggu sesuatu yang memang selalu saya nantikan...
30. Last time you saw your Mother: baru je sat tadi..
31. What is one thing you wish you could change about your life: tiada apa2...saya sangat bahagia pada waktu ini..syukur alhamdulillah..
32. What are you listening to right now: Arashi - Ninomiya :konseki..nino cute!hekhekhek
33. Have you ever talked to a person named Tom: buatpo?
34. What's getting on your nerves right now: menunggu hari jumaat ^-^
35. Most visited webpage: facebook,fs,ms,blog,youtube
36. What's your real name: Intan Syerlina bt Mohd Zulkefli
37. Nicknames: Intan, Angah, *o***, Mek intan, Syerlina
38. Relationship Status: in a relationship
39. Zodiac sign: Aries
40. Male or female?: female
41. Primary School?: srk seksyen 19 shah alam
42. Secondary School: smk seksyen 19 shah alam
43. High school/college?: kolej matrikulasi pahang, mahsa university college
44. Hair colour: black
45. Long or short: la la la~~~
46. Height: 158cm
47. Do you have a crush on someone?: yeap!saya sangat obses dengan beliau
48: What do you like about yourself?: the whole
49. Piercings: yeap..
51. Righty or lefty: kanan

FIRSTS:
52. First surgery: tidak pernah
53. First piercing: tak ingat..tapi kecik2 dulu la..
54. First best friend: malar
55. First sport you joined: kawad kaki boleh dikategorikan sbg sport tak?hekhek
56. First vacation: aiyayayai..mana blh ingat

RIGHT NOW:
59. Eating: no
60. Drinking: no
61. I'm about to: makan!hohoho
62. Listening to: my winamp
63. Waiting for: msg dari beliau

YOUR FUTURE:
64. Want kids?: semestinya!
65. Get Married?: sudah tidak sabar..hakhakhak
66. Career?: seOrang physiotherapist yang mempunyai ramai pesakit..hikhik

WHICH IS BETTER:
67. Lips or eyes: kedua2nya
68. Hugs or kisses: Hugs and kiSSessssss....lol
69. Shorter or taller: utk saya biar shorter..tapi utk beliau..biar taller :p
70. Older or Younger: no cOmment
71. Romantic or spontaneous:romantic.....but spOntaneOus
72. Nice stomach or nice arms: apa pnya soalan la..?
73. Sensitive or loud: lOud
74. Hook-up or relationship: relationship
75. Troublemaker or hesitant: troublemaker

HAVE YOU EVER:
76. Kissed a stranger: yeap..kucing stranger yg masuk ke rumah saya..saya main ambk..peluk dan cium mereka..kalo mereka manja dgn saya..hekhekhek
77. Drank hard liquor: no no no
78. Lost glasses/contacts: x pkai pon..
79. Sex on first date: woish!astaghfirullah...
80. Broken someone's heart: no cOmment
82. Been arrested: saya buDak baik wokeyh..
83. Turned someone down: xtau
84. Cried when someone died: sudah semestinya la..
85. Fallen for a friend?: hekhekhek

DO YOU BELIEVE IN:
86. Yourself: 100%
87. Miracles: mungkin
88. Love at first sight: bErgantung kpd individu
89. Heaven: yep
90. Santa Claus: no
91. Kiss on the first date: no no no..date ke 100 pon saya x percaya wokeyh!
92. Angels: yea


ANSWER TRUTHFULLY:
94. Had more than 1 girlfriend/boyfriend at a time: x penah..
95. Did you sing today?: sudah semestinya..ho ho ho
96. Ever cheated on somebody?: tipu la kalo kata never..hahaha
97. If you could go back in time, how far would you go?: hidup mesti pandang ke hadapan
98. If you could pick a day from last year and relive it, what would it be?: the ans will be exactly like num 97
99. Are you afraid of falling in love?: dulu iya..sekarang tidak lagi
100. Posting this as 100 truths?: yes

saya mahu tag adik..
huahuahua...
hoh buat la apa lagi!



-sesungguhnya saya sudah x sabar hendak menonton transformer..hohoho-
-gmbar yg tiada kena mengena dgn tag ini-

Sunday, June 07, 2009

adakah ini kenyataan?

.salam.

seperti yang dikatakan sebelum ni..
aku g temerloh harini..
auntie anis a.k.a ayah aku pnya bisnes partner ada buat kenduri cukur jambul utk anak buah dia..
hoh..punya jauh ko g knduri cukur jambul..
smpai ke pahang lagi..
tapi..perjalanan yg jaoh itu berbaloi apabila semangkuk besar ikan patin goreng panas dihidangkan di hdpn kami untuk disantap oleh kami yg sedang kebuluran ini..
biasa la..pahang kan mmg famous dgn ikan patin nya..
auntie anis siap bekalkan kami ikan patin mentah lagi utk dibawa pulang..
hehehe..
kami smpai agak lewat..
dlm pkol 1.30+- la..
dan org2 kampung pon suma dah balik..
maklum la..knduri dah abis..
nak dijadikan cerita...
aku pon ajak la ibu aku g tngok baby..orang x ramai boleh la tngok dgn dkat baby tu..
hikhikhik..
ok ok..intan yang ajak..
baby prmpuan..usia 3 bulan rasanya..
namanya adleya nuha..panggil saja yaya...camtu la kot ejaannya..
aku pon x pasti..hehehe..
ok..
ibu dukung dulu baby tu..
and pastu aku cakap la nak dukung gak baby tu..
and ibu aku pon pass la baby tu kat aku..
mngkin ini la 1st time aku dukung baby..
even cousin2 aku yang baby2 pon aku x pnah teringin pulak nak dukung..
apa ntah lagi utk bergurau senda dgn mereka..
agak gementar juga la bila ambk baby tu..kang jatuh anak org kang..abis aku..
and yg bestnya tu..aku penah dngar citer yg baby ni kadang2 memilih gak..
kalo seseorang tu cam ada aura yg x sesuai utk baby, baru je nak dekat,baby dah nangis..
betol ke..?hehehe..ntah aku xtau..
takot gak aku bila nnt aku angkat dia tetiba nangis plak budak yaya ni...
eh..tapi bila aku angkat je tetiba dia gelak pulak..
hahahahahaha
chomel ok..sambil nganga mulut luas2..hahahahah

uik intan apa sudah jadi..
anda bukan x suka budak2 ke dulu..?
hahaha...xtau xtau..tp ini yaya mmg sangat chomel..
hikhik..aku pon apa lagi..cecepat la soh adik snap gmbar..
nak buat kenangan...intan 1st time dukung baby ialah ketika umurnya 20 thn..
hahahaha..aku rasa masa adik aku baby pon aku x penah dukung dia..
hehehe..apa punya kakak daaa...

and lagi 1 citer best...
time tu family belah ibu c yaya ni dah nak balik..
ada la sorang budak laki ni..umur dlm 3,4 tahun kot..
dia salam sumorang..salam sahaja tau...
tapi bila giliran dia nak salam aku..
tetiba je dia salam and kiss pipiku ini..
hahaha..aku punya la terkejot..termasok la org sekeliling..
budak tu dah malu org suma gelakkan dia..teros dia lari pergi depan..
hahahaha..tersalah orang kot budak tu..
hahahaha..cute betol..



ha...chomel kan?kan?kan?hikhikhik


adik pon nak gak bergambar dgn yaya...tapi tengok la muka yaya..dia cam x hingin je kat adik..hahaha



alamak adakah ini kenyataan..
intan bercerita tentang baby & budak2 sepanjang entry post dia kali ini...
hahahaha



saya tau ada seseorang sedang senyum lebar apabila membaca post ini

Saturday, June 06, 2009

keluar jalan-jalan

.salam.

urm harini hari apa ye?
oh..harini dah hari sabtu..
wtf?sabtu..huhu...esok ahad..
dah kena balik kolej..
gggrrrr...tension tension..

hehehe
xpe xpe..
k skg aku nak citer pasal xtiviti...ye..aktiviti ye...
aktiviti bertemu dgn rakan2 lama..
ye yang ni mmg dah lama x bertemu..
kitorang sama2 dulu kelas tingkatan 1,2 dan 3 wira..
kami dulu kelas muzik..
so mmg x penah berpindah2 kelas..
and hubungan ktorang mmg rapat kot....maklum la..
3 thn sama kelas..
dan sempena cuti semester secara beramai2 ini..
kami berenam pon rancang la nak bertemu antara satu sama lain..
dan hang-out sesama..
siapa ber6 tu?
ha...aku,mizah,ahtin,nabila,ziman & azhar (a'a)
rasanya dah nak dkat 4 thn kami x berjumpa..
mksdnya x jmpa a'a dgn man la..
mizah dgn ahtin aku dah slalu jmpa..
heheh..nabila pon aku dah lama x jmpa..
bz je memanjang dia tu....
perubahan2 mereka selepas beberapa tahun x jmpa?
uh..sangat ketara...



dari kiri : ahtin , a'a , mizah



dari kiri : nabila , intan , ziman


mizah : dia dah jadi makin girly..g pyramid pakai high heel u...haha
ahtin : rambut ko cantik siot...
nabila : stil sama..masih mengekalkan ciri2 keayuan..dan babe..ko sangat kelaka k..sesuai dgn imej nek ko tu...hahahahaha (intan jahat )
ziman : ko jgn bising nak kutuk2 badan aku skg eh..badan ko pon aku tngok dah lagi debab dari aku...hahahahahaha
a'a : body dia makin mantap do...kalo sakit kaki ke..dada ke..meh ler datang jmpa aku ye..aku bagi treatment...hahahahaha.. (ok..ampun ampun...jgn marah ha..hehehehe)








ok smpai di sini saja post utk kali ini..
pagi ni nak g temerloh..
rindu betol kat pahang..
rindu nak lalu highway karak tu..
xtau kenapa..
hahahahahahaha