Sunday, December 21, 2008

pEnaNtian saTu pEnyiksAan

yeah dah start cuti..
sepatutnya kalo nak diikotkan jadual aku spatutnya start cuti arini coz semalam still ada klas..
tapi mengikut 'jadual-sukahati-aku'..
aku dah start cuti dr jumaat..
klas jumaat telah dipontengkan oleh aku dengan alasan malas nak blaja TS-review bad mobility..
dan malas nak rosakkan mood cuti aku dgn menghadiri klas mr.patty(nama timang2an utk mr.parthiban-aku yang bagi)..
hehe..sukahati aku la ye kan..
hahahahaha..

yeap kepulangan aku ke shah alam seperti tidak di sambut baik oleh pihak syabas...
pada hari pertama cuti aku
xde air pulak dah..
petang tadi selepas aku melakukan hobi(tido)..
aku bangun utk mandi + solat asar...
tp alangkah terkejutnya bila mak aku kata xdo air..
rumah aku mmg x guna air dr tangki..coz bpk aku dah tutup tangki..
so pengaliran air rumah aku mmg terus menerus dr paip luar..
makanya..
aku pon tunggu dengan agak penuh kesabaran..
mengharapkan supaya kerja2 pembetulan paip air di ciast cepat selesai..
huhuhu..
setelah berjam2 menunggu kepulangan 'encik air' ke rumahku..
ye..sesungguhnya penantian itu satu penyiksaan...
tapi setiap penantian dan usaha(heh?) pasti akan membuahkan hasil..
ngeh3..
dlm around pkol 12.25 am td sedikit demi sedikit paip getah di bilik air mengeluarkan air..
mhuahahaha..
gila arh..
baru dapat mandi..
tetengah malam buta mandi..
haish nasib baik la ada air..
kalo x..mesti x lena tido malam ni..
maklumlah x mandi lagi..

kisah xde air dan x mandi ni mengingatkan aku kisah time zaman matrik dulu..
matrik pahang(kmph) ni mmg la selalu xde air..
especially block aku..
coz block aku ni dia pnya sistem paip dia mmg cam ntah apa2 sket...
selalu bocor..
so selalu la xde air kat block aku..
and budak2 pompuan biasa la..
time2 xde air ni la diorang suka sangat nak basuh baju..
bengkek je aku tngok..
dah la xde air..diorang lagi nak basuh baju..tngok cam aku...
basuh baju hoh..seminggu sekali..
tu pon pkai mesin..hak3..bila sekali basuh baju and sidai kat bilik..
jeng jeng..cam kedai dobi bnyaknya..hak3
ha..berbalik kpd kisah xde air kat mtrk dulu..
hehe..ada satu minggu tu..
paip air kat gambang(kampung berdekatan dgn kmph tu) pecah..
hampir seminggu gak la sematrik kitorang xde air..
termasok la rumah2 lecturer..
ngeh3..
and selamba badak je budak2 mtrk aku gi klas..
and x mandi..hak3
tp....
aku memang menjadikan alasan xde air sebagai penyebab x gi klas..
ye arh..aku dah la satu lecture dgn 'en.p'..
gila ke nak g klas dgn x mandi..
kang kalo lalu sebelah dia dgn haruman yg 3,4 hari ketiadaan air tu..
abis aku..baru nak main2 mata dah kena reject..
hahaha..




kalo x silap aku..masa tu xde air start hari ahad petang,isnin dan selasa..
diorang kata hep nak bagi cuti smpai hujung minggu lagi sekali kalo air still xde smpai hari rabu..
aku pon dah seronok gila..dah berangan nak beli tiket balik shah alam..
sekali..
hari selasa petang dah ada air daaaaa...
jelous betol la..
haha..so hari rabu tu bermula la klas aku seperti biasa..
and dapat la aku jumpa 'en.p' yg telah lama(2 hari) x jumpa itu..
hehe..tu la antara kenangan xde air kat mtrk dulu..
tu belum masok citer camne aku mengangkat air dr tingkat bawah ke bilik aku..
sanggop beli air dr mesin jual air reverse osmosis tu sebab dah x tahan lama x mandi..
hahaha..best best..

yeah yang penting air pon sudah ada...
mandi pon sudah..
so boleh lah masok tido dgn aman dan lena..cam tajuk nama lagu : lena di ulit intan..haha
la la la~~~


p/s 4 imbran : orang dah x busuk lagi dah..
selamat bercuti..jumpa lagi 3 minggu!
yeah~~~

No comments: