Monday, December 22, 2008

aKtiviTi cUti sEkolah..yeAh ^-^

ohho pada hari kedua cuti sem ni bapak aku bwak aku & adik aku jejalan utk melengkapkan lagi keseronokan cuti kami..
hehehe..
harini aku & family xcept abang aku telah pon melawat tmpat2 yg menarik utk dilawati di kL ni..
hehe..kalo nak ckp psal shopping mall..
ckp je la mana..suma aku pnah pegi kalo kat kL..
so utk menunjukkan kelainan,kali ni bapak aku bwak kami ke tmpat yg lebih berilmiah dari itu..
so setelah mencapai kata muafakat,kami pon memulakan perjalanan kami ke planetarium negara..
lokasi planetarium ni adalah berdekatan dgn masjid negara,tmn botanikal,muzium negara,taman burung and bla bla bla..
kira mmg pusat pelancongan la kawasan ni..
mmg ramai pelancong tadi..
ada jugak tngah main explorer race..
setelah perjalanan yg berliku(kerana tangga yg bnyak)..kami pon smpai la ke puncak planetarium ni..
tapi apa yg aku nmpak planetarium ni cam dull je..
x cam dulu..meriah sket..
pastu br la aku tau yg tempat pameran dia kebanyakannya tutup..
yg buka hanyalah pameran angkasawan dan tayangan video nya sahaja..
aiseh wrong timing la pulak..
tp xpe..aku still berasa sngat happy kerana dpt melihat bnyak bnyak bnyak sangat pic angkasawan2 msia kita yg di sayangi..
bpk aku mmg saja je bwak adik aku ni..
coz dia ni gila sngat kat muszafar tu..
so aku rasa dia adalah antara org yg bahagia di msia pada hari ini..
dapat aku lihat kepuasan di hatinya ketika kami berangkat pulang utk ke destinasi yg sterusnya..

* adik aku kat depan planetarium..mngadap bangunan2 berhampiran *


* keadaan dlm kapsul dr iss ke bumi tu *


* adik aku dengan 'wajah kesyangan hamba' dia..hahaha *


* kami adik beradik! *


* tmpat tido *


* x sedor umur dah berapa..haha *

ohho selepas itu kami meneruskan perjalanan ke muzium kesenian islam pula..
byaran masuk yg dikenakan ialah rm12 utk org dewasa & rm6 utk student dan pelancong..
memula aku tngok muzium ni..rasa cam "cet,ada org nak masuk ke..ntah2 kita satu family je"
tapi rupa2nya..boleh tahan la rmai gak org yg pegi..
tp pelancong la..hehe
lokasinya betol2 sebelah masjid negara..
bangunan dia mmg cantik..kaya dgn kesenian2 dan ukiran2 bercirikan islam..
di bilik pameran, tidak dibenarkan mengambil gmbar..
tp apa aku kisah..bangunan dia yg kat luar tu pon lawa..
hahahaha

* pintu masuk pon jadi la..la la la~~ *






ohho oleh itu berakhir la pelancongan aku bersama keluarga utk cuti ini..
cuti yang akan datang mungkin penuh dgn kejutan yang lain?
oh hanya tuhan yang tahu..
la la la la~~~

last but not least...
my latest primary pic of ms,fs dan facebook:
^-^

4 comments:

una said...

wah..besh nya
apa perasaannya tdq dlm space pnya tilam tuh
ngeee

intan said...

rasa...
busuk?
hahahahahaahahaha

una said...

busuk??
muahaha...bau bdn manusia ka?

intan said...

yeap..mungkin coz dah ramai org try kot..hahaha