Wednesday, October 15, 2008

beberapa hari sebelum cuti tamat

yeah...
harini dah hari rabu..
malam khamis..
hari jumaat aku akan balik mahsa balik..
nak discuss dgn diyana pasal group assg..
haiiisshh kenapa la masa cepat sngat berlalu..aku rasa cam baru je sngat aku cuti..
pejam celik pejam celik..
dah sebulan berlalu..
dah sebulan rupanya aku x jumpa budak2 mahsa yg ntah apa2 happening nya tu..
hahaha...giler bising & happening diorang tu..
mungkin sbab ktorang la..so suma student pon mengong2..
tapi..x boleh kalah happening dgn classmate aku time sekola dulu..
xpecially 5 putra..diorang lagi la gila gila gila x 100!
hahaha..yelah time tu suma budak2 lagi..
otak xde apa nak fkir..kecuali spm..
tapi setahu aku..dulu spm aku xde la pkir sangat..
ckgu bagi homework,aku buat...
bpk soh g tution,aku gi...
bila time exam spm..aku layaaaan je..tulis apa yg aku tahu..
hahaha..masa tu otak sangat suci lagi(ecewah..suci ke..?haha)

pagi tadi masa aku tngah syok2 tido..tetiba mak aku kejot soh bangon..
mak aku gtau yg kawan aku masa kecik2, farah meninggal lepas subuh tadi..
farah tu dia ada cancer otak..dah dua tahun dia menderita penyakit tu..
doktor ckp dia start dpt cancer tu dsbabkan oleh dia bnyak sngat makan fastfood & junkfood..
menurut apa yg wan(nenek) aku kata..
farah mmg x makan nasi..hari2 either dia makan maggie, dia mesti akan makan fastfood like mcd,kfc etc..
sbab dah bnyak sngat bahan kimia mnyebabkan dia menjadi cancer
tapi apa nak buat..mmg dah ajal dia..
cancer tu hanya menjadi penyebab..
urm ingat lagi..
dulu ex classmate(5ptra) pon meninggal pasal cancer..
tapi dia cancer paru2..3 bulan je lepas dia dpt tau cancer tu..
dia dah meninggal..arwah ni seorang yg amat baik...
alim dan warak...dulu ktorang sama2 ambk subjek tasawur islam..
beliau sngat2 baik..urm tp apa nak buat..
mereka pon dah lama sakit kan..
Allah lebih menyayangi mereka..
mari la sesama sedekahkan al-fatihah kpd mereka berdua..

okeyh..memandangkan ini last week aku cuti..
aku maaaaaaaaaaalaaaaaaaaaaaaaaaaas sangat nak bukak buku
xtau kenapa..aku tau kwn2 aku yg lain tu..
diorang mulut & tangan je kata x belaja & buat assg lagi..
tapi aku tau korang suma dah study bnyak and hampir siap segala assg tu kan?!
hahhaha..
yg penting..aku jujur..
aku mmg x buat lagi
hahahaha

ok..rasanya malam ni pon aku cam malas nak buat lagi..
hahahaha..rasanya esok cam nak g jumpa imbran la..
nak bincang dgn dia camne nak buat assg esok..hehe..
tapi tngok la camne..
tahap kerajinan itu..

3 comments:

dengar awan, lihat mozart. said...

takut giler, mkn junkfood leh jd camtu..

kawan2... jgn byk2 mkn mc'd.
saya amat syg anda semua.

=(

intan said...
This comment has been removed by the author.
intan said...

yess la..blajar dr pengalaman & kesilapan org lain ;)